Somló, az elsõ akció

Ajánlott turistatérkép: 2. Bakony Észak térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HG2EBH, HG2BEN

KD-020 - Somló (Devecser mellett, 432 m ASL); QRA: JN87QD45, 1 pont, HAFF-040

Ez volt az elsõ gyalográdiós aktivitásunk, viszonylag rövid elõkészités után egész népes csapattal. Az idõ ragyogó volt és a közepesen erõs északi szél gyönyörû tiszta idõt varázsolt. A Somlót (KD-020) támadtuk meg, biciklivel. HA5CQZ írta tavaly: "Biciklivel nem ajánlom a hegyet, túl sok a pince ... HI" Ez így is van :D Sajnos kicsit késõn (14h után) értünk fel, igy a nagy körparty-ról lemaradtunk. Kb. 1 órán át nyomtuk az általános hivást 2m-en és 70cm-en, de mindössze 8 szimplex QSO jött össze (HG1ZR Zalaegerszeg, HG1DBT Gyõr, HG5ACZ/P Bõsárkány, HA1ZU Kismucsa, HG1RM Tófej, HA4FY Szfvár, HA1SU/M Devecser, HA1ZM Nova). 70cm-en még az átjátszón sem volt élet :( A rádiós felállás pedig nem volt rossz, a legtávolabbi állomással is 57-es riportot váltottunk, szóval volt tartalék még távolabbi QSO-khoz is... HA7JKF Feri javaslatára nyomtuk az aktuális poziciót is APRS-en, de sajnos senki sem volt, aki azért talált volna ránk, mert ott látott minket. És akkor a képek:

Már nincs messze a Somló... kb. innen kezdett el vadul emelkedni az út, mindenki legnagyobb örömére... a hegy aljáig éppen pont kiköptük a tüdõnket :)
A hegy aljánál megpihentünk egy borozóban, erõt és folyadékot gyûjtöttünk a goromba emelkedõkhöz. Pintyõ barátom éppen feleleveníti a gyerekkori emlékeit a rádiózásról :) Itt hallottuk az R4x-en, hogy valaki HG1DTQ Gábort reklámozza, aki éppen az S22-n nyomta a szimplexet.
Pintyõ azt mondta, hogy õ bizony felteker végig, egy métert sem tolja a bicajt... a GPS szerint 347m magasságig jutott és ott kidõlt... :D A képen balra HG2BEN Norbi és a csapat.
A kilátó tetején rendeztük be a rádiós fõhadiszállást. 200Ft volt a beugró, meg nemtommennyi a hideg sör :) Somlói bor nem volt, mert a büfé éppen átalakítás alatt áll... :(
A legelsõ próbálkozás: frekvencián a HG2EBH/P, a KD-020-as gyalográdiós csúcsról, a Somlóhegyrõl ;)
A SomloNet 2.4 és 5GHz-es cuccai iszonyat QRM-et gyártottak 2m-en és 70cm-en is... na jah, Tsunami dolgozik a tükrökre :( A nagy, másfél méteres tükör 35km-re, Nemesgulácsra lövi az 5GHz-et...
A cucc: ICOM IC-2800H rádió + 12V/7.2Ah akksi, Motorola GP-380 kézirádió, Garmin GPSMAP-176C GPS, Nokia 6310i (APRS poziciót nyomni) és a logfüzet
Antenna gyanánt egy 2m/70cm-es mobilantennát cuccoltam fel, hirtelen ez akadt, aminek valami nyeresége is lehetett... a mágnestalp jól jött a bazi nagy szélviharban
A vár a kilátóból, lefele menet bevettük :D
A kereszt a kilátóból
Mivel iszonyú szél volt a kilátóban, igy lecuccoltunk és a hegytetõn egy padról próbálkoztunk még rádiózni
Pápa város a Somlóról...
Egy kósza próbálkozás a fonyódi átjátszón, hátha qrv HG2ECZ Zsolt, hamár szimplexen nem találkoztunk, de nem jártunk sikerrel... :(

Jó kis nap volt, hamarosan újabb csúcsot hódit a csapat :) A túra közben készült többi fotó a képtárban megtekinthetõ ;) Az aktiválást bejelentettem a SOTA adatbázisba is, úgyis lesz még folytatás :)