Hétvége a Bükkben

Tóth Gábor, HA4GGQ - 2011-10-07
Ajánlott turistatérkép: 29. Bükk térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA4GGQ, HA4FY, HG5CDX

EM-077 - Nagy-Hárs (Bükkszentkereszt, 840 m ASL); QRA: KN08GC61, 8 pont, HAFF-002
  EM-081 - Nagy-Som-hegy (Bükkszentkereszt, 712 m ASL); QRA: KN08HB84, 6 pont
  EM-013 - Kőlyuk-galya (Bükkszentkereszt, 720 m ASL); QRA: KN08HA79, 6 pont, HAFF-002
  EM-115 - Keselyű-bérc (Szarvaskő, 444 m ASL); QRA: KN07DX86, 1 pont, HAFF-002
  EM-018 - Várhegy (Felsőtárkány, 669 m ASL); QRA: KN07FX20, 4 pont, HAFF-002

HG5CDX Dezsõ már régóta hívogatott bennünket kedvenc terepére a Bükkbe. Most úgy döntöttünk, hogy nem tudunk tovább ellenállni hívó szavának, és eltöltünk egy hétvégét Hármaskúton. Tudom ajánlani a szállást egyébként az erdõ közepén van, szép helyen: http://harmaskut.knedli.com/index.php

Természetesen ha már hegyekbe készülünk akkor rádiót is viszünk magunkkal. HA4FY János terveinek megfelelõen sorba is jártuk a számításba jöhetõ csúcsokat. Pénteken indultunk, és még Hármaskútra vezetõ utunk során tettünk egy kitérõt a Nagy-Hárs irányába. A lehetõ legrövidebb utat választottuk a feljutáshoz, a Sebesvíz panziótól indultunk fölfelé. Már a kirándulás tervezésekor János telefonált a területileg illetékes hírközpont gazdájának, hogy ne zavarjanak el bennünket a környékrõl. Ez kellett is, mivel az elõzetes híresztelésekkel szemben (beszámolók) tényleg van kutya a bázison, sõt még a gazdájával (fegyveres biztonsági õr) is találkoztunk. Szerencsére tudott a jövetelünkrõl, így a kerítésig (maradványáig) elmehettünk. Érdeklõdésünkre elmondta, hogy az az eljárási rend, hogy az illetékteleneket a terület határáig kikísérik.
Erre a napra mást nem is terveztünk, indultunk a szállásra, hiszen még el kellett készíteni a vacsorát. Sikerült is majdnem szabadtûzön elkészíteni, csak a közben eleredt esõ miatt a lakásban kellett a fõzést befejezni.
Másnapra tervezte János a Bükkszentkereszt közeli hegyeket. Az erdõn keresztül 5CDX sikeresen átnavigált bennünket, így viszonylag kis kerülõvel elértük a kiinduló állomást. Elõször a Som-hegyre mentünk fel a piros jelzésen, amely könnyû terep volt. A QSO-k is gyorsan mentek, bár az URH antenna dipolja kh-s volt, este a problémát 4FY elhárította.
Bükszentkereszten ekkor gombanapok voltak, sok kirándulóval és érdeklõdõvel találkoztunk, mi is bevásároltunk az asszonyoknak egy kis csipkelekvárt. Ezután kiautóztunk a falu széléig a kék jelzésen. A kék, zöld, zöld háromszög jelzést követve felmentünk a Kõlyuk-galyára. Ragyogó idõnk volt, ez kicsit hosszabb út volt, mint az elõbb a Som-hegyre, de kibírtuk.
Csak egy-két képet az õszi tájból: 1.
János még egy csúcsot tervezett erre a napra, a Nagy bodzást, de leszavaztuk, lazára vettük a szombati napot, cserébe megígértük, hogy hazafelé is két csúcsot útba ejtünk, az általa tervezett egy helyett.
Másnap (vasárnap) korán reggel indultunk a Szarvaskõ melletti Keselyû-bércre, ahova nem vezet fel jelzett út, és a térképen látszik, hogy eléggé "hegyes" hegy. Rövid volt, de meredek. URH antennát nem is akartam telepíteni, de János rábeszélt. Sajnos beigazolódott a gyanúm, hogy alacsonyan vagyunk, így nekem csak egy QSO-m lett.
Ekkor az idõ sem volt a legkellemesebb, idõnként csepergett az esõ, még hûvös is volt, így gyorsan bontottunk, és irány Felsõtárkány. Innen csak hárman mentünk fel a Várhegyre, (5CDX-nek sürgõs leveleznivalója akadt, és a laptopjával beköltözött a falu legdohányosabb kocsmájába) ezt késõbb meg is bánta. A zöld jelzésen kell menni szinte végig, a végén pedig zöld háromszög.
Ez már komolyabb szintemelkedés volt, mint az összes eddigi csúcsra. Nehezen találtunk megfelelõ helyet az árbóc számára.
Aztán itt már nagyobb sikerem volt nekem is, sikerült a csúcsot aktiválni. Természetesen 4FY-nak ez sem jelentett gondot.
Itt is csepergett az esõ, nem igazán volt jó idõ. 5CDX is hívogatott, hogy mikor megyünk már, így 50 perc után indultunk lefelé vissza Felsõtárkányba. Szomszédom Róbert hiába próbálta felvenni az erdõ terepszínét, azért mindig észrevettük levelibéka színû kabátjában. Becsületére legyen modva, legtöbbször Õ vitte az antennaárbócot.
A hegy oldalában gyönyörû kilátás nyílik Felsõtárkányra és a Bükk déli oldalára.