Túra Eger körzetében

Ajánlott turistatérkép: 30. Bükk Dél térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC

EM-018 - Várhegy (Felsőtárkány, 669 m ASL); QRA: KN07FX20, 4 pont, HAFF-002

Párommal kiszabadultunk a fõvárosi szmogból és három napot Eger körzetében töltöttünk. (Ott sem volt tiszta a levegõ, hi.) A délelõtti, déli órákban gyalográdiózás volt a tervben, délután fürdõzés, este pedig pincelátogatás.

Eredetileg Felsõtárkány közepétõl a z- jelzésen terveztem a - vár nélküli - Várhegy megmászását. (A vár falának maradványa a csúcstól kicsit lejjebb megtalálható.) A helyi idegenvezetõm - egy korábbi kollégám - a falu túlsó szélén lévõ Ifjúsági tábortól való indulást javasolta. Szerinte ugyan kicsit többet gyalogolunk, de az út nem lesz olyan meredek. Így a kék jelzésû tanösvényen indultunk neki a távnak.
Kellemes, viszonylag széles úton léptünk be a Bükki Nemzeti Park területére, majd haladtunk át a volt kõbányán keresztül.
A táv durván felénél volt ez a kiszögelés az egyik tantáblánál. Innen jó kilátás nyílt a környezõ hegyekre (sajnos nem SOTA-csúcsok) és a völgyben lévõ falura. (Az út többi részén, illetve a csúcson sajnos a fáktól nem volt kilátás.)
A tetõn csak egy keskeny tisztás volt. A csúcskövet is megtaláltam épségben, csak éppen árnyékban. Így aztán a másik, - naposabb - sarokba települtem, hi. (A Zoli, HA5CQZ és Feri, HA4BF képein látszó betontuskók - a kollégám elmondása szerint - a valamikor szebb napokat látott csúcson lévõ kilátótorony talpazata volt.)
A 40m-es dipól telepítése után megkezdtem a qso-k gyártását. Mivel a terület HAFF-számmal is ellátott, kicsit nagyobb aktivitásra számoltam. Az egyórás aktiválás alatt kimerítettem mindkét aksit. Összesen 47 összeköttetést naplóztam, köztük egy "svéd kollégát" (S2S), aki szintén WFF területen és SOTA csúcson volt. Összesen csak négy HA hívójel került a naplóba. A 15m (se a SOTA, se a WFF freki) se a 2m FM aktiválása nem hozott eredményt.

Délután kiáztattuk a bõrünket az egri törökfürdõben, majd a Szépasszony-völgyben megkóstoltam az idei (és a korábbi évek bor-) termését.