A Berva tetõ megtalálása

Ajánlott turistatérkép: 30. Bükk Dél térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC

EM-096 - Berva (Felsőtárkány, 517 m ASL); QRA: KN07EX55, 2 pont

Az aksik feltöltése, illetve az elõzõ napi út, fürdõ (illetve pincelátogatás) fáradalmainak kipihenése után olyan csúcsot választottunk, amelyet ugyan már kétszer is aktiváltak, de beszámoló még nem készült róla. Így nekivágtunk a "nagy ismeretlenbe". A kocsit a Berva Rt. elõtt lévõ busz(vég)állomás melletti parkolóban tettük le. Ide egyébként Egerbõl a helyi járatú 10-es és 14-es buszokkal is ki lehet jönni.

Innen a p+ jelzésû turistaúton haladtunk egy jó darabig. Az õszi erdõ a lehullott színes falevelekkel az avarban impozáns látványt nyújtott. Egy többes útkeresztezõdésben letértünk egy fehér+ jelzésû útra. (Szerintem ez nem hivatalos turistaút volt). Majd egy átvágáson "felmentünk" és a mûködõ kõbánya mellett lévõ úton haladtunk.
A bánya feletti útról elkanyarodva két "csúcskövet" is találtunk az út két szélén, 20-30 m-re egymástól viszonylag közel a tetõhöz. (Háttérben a fán lévõ kis tábla jelzi, hogy az magánterület és a belépés tilos.)
Itt a másik. (Mivel a tetõre nem vezet út, megközelítése nehézkes, kilátás sincs róla és alig van egy kis tisztás a dipól kihúzásához én inkább ezen csúcskövek környékét javaslom aktiválás céljából felhasználni. Azt sajna nem tudom megítélni, hogy ez a szabályokon belül van-e.)
Én mindenesetre meg akartam találni a tetõn lévõ csúcskövet is, ezért - árkon nem - de bokron, bozótoson keresztül megkerestük a GPS adta helyet. Itt csak egy kis fa oszlopot találtam.
A környék így nézett ki. Lehajolva lehetett csak közlekedni, antennát telepíteni nem.
De ott elöl volt egy kis tisztás, amelyik éppen elég volt a 40m-es dipól telepítésére.
Az aktiválás jól haladt. 3/4 óra alatt nyugtáztam 50 összeköttetést, közöttük egy WFF és kilenc (!) HA hívójelet. (Ilyen is ritkán adódik, pedig ez nem volt HAFF-csúcs.)
Az aktiválás alatt megszólalt egy sziréna, majd volt kettõ olyan hatalmas robbantás a bányában, hogy a talaj alattunk is beleremegett. Ha valaki munkanapokon akarja aktiválni ezt a hegyet, akkor mindenképpen vegye figyelembe az utakra kirakott tiltó táblákat, mert robbantás idején azon belül állítólag repülõ kövekkel is találkozhat.

A táj, az erdõ szép, jobbra, balra mellette a Bükki NP területe. Nem igazán értem, hogy ez a a rész miért nem tartozik bele. Csak arra tudtam gondolni, hogy a mûködõ kõbánya miatt van ez a rész kizárva.