Rádiós összejövetel a Nagyhideghegyen

Ajánlott turistatérkép: 5. Börzsöny térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HG2ECZ, ha1dbe, ha8ks, hg8lhs

KM-001 - Csóványos (Börzsöny, 938 m ASL); QRA: JN97LW37, 10 pont, HAFF-004

2004 októberében néhány FMDX-er és CB-s barátomman összefogva úgy döntöttünk, hogy szervezünk magunknak egy kellemes szakmai hétvégét. Az õszre való tekintettel célpontnak a Nagyhideghegyi túristaházat néztük ki, ahonnan szépen körbejárható a Börzsöny csúcsa.

A Nagyhideghegyi túristaház felülrõl. Az elõtérben az FMDX és a CBDX levelezési lista moderátora, Silvius látható.
Nagyon szép a kilátás innen. Akárhogy is 864 méter magasan van. A kép kelet - dél-kelet irányban készült.
Elõkerülnek a hálózatról táplálható nagyteljesítményû rádió adó-vevõk. A képen egyébként HA8KS Tomi, a CBDX-es Józsi, HG0NPC/ex, Józsi barátnõje és János barátunk látható.
És rögtön a kis kézi adóvevõk. Azonnal fel is szaladtunk a túristaház feletti dombra.
Itt éppen a HA7P versenyállomás kitelepülésének mozzanatait láthattuk. Néhány dolog kipakolása után taktikai megbeszélést tartanak éppen.
És ez lett az eredménye: 70 cm-en meg akarták és ha jól tudom meg is nyerték a versenyt. Ellenben a csapból is a „Hotel-Alfa-Seven-Papa” folyt. Ezáltal azt hiszem, valamivel kisebb esélyünk volt a kis kézirádióinkkal.
De nem csak 70 cm-en, hanem 23 és 13 cm-en is „osztották az igét”. Egyszerre mind a két sátorból.
Kora délután felkapaszkodtunk a Csóványosra. Ez a Börzsöny legmagasabb pontja. 938 méterrel található a tengerszint felett.
Néhol azért elmondható, hogy elég meredeken vezetett felfelé az út, de azért kellemes volt.
HA8KS nagyon gyors volt. Mire felértünk a hegy tetejére, addigra õ már a geodéziai torony tetejérõl integetett.
Aztán jött a QSO party. Hármasban (HA1DBE Endre, HA8KS Tomi társaságában) nyomtuk egész délután a QSO-kat. Sajnos antennát csak 5/8-os körsugárzót vittünk. Legközelebb valószínüleg egy HB9CV-t is magammal fogok vinni.
70 cm-en is próbálkoztunk - csak kíváncsiságból. Oda tényleg nem volt semmink, csak egy gumiantennánk. De nem bírtuk megállni, hogy nem próbálkozzunk. (A gumiantennát lásd a korláton)
A kilátás is nagyon szép volt a toronyból. Ízelitõül egy képet errõl is megosztok. Dél-Nyugat felé készült. De minden irányban hasonló látvány fogad. Akárhogy is, ennél már csak a Kékes és az Istállóskõ magasabb.
Vasárnap délelõtt búcsút vettünk a Nagyhideghegytõl és elindultunk lefelé.
A Magas Tax. Ez 739 méterrel van a tengerszint felett és észak-kelet-tõl déli irányban dél-nyugati irányig gyakorlatilag innen is van kilátás. Csak a nyugat-észak irányokban van árnyékolva.
És itt is van egy túristaház. Bár azt hiszem összességében rádiós szempontból a Nagyhideghegyi túristaház praktikusabb, de ez sem rossz!

A Börzsönyt nagyon tudom ajánlani, de inkább kétnapos mintsem egynapos felállásban. Az éjszakázást jó idõ esetén akár sátorban, akár fûtött túristaházak valamelyikében meg lehet oldani. A legtöbb túristaházban van villany. Nagyhideghegyen tusoló is volt.