Elsõ aktiválásom a Zuppa tetõrõl

Ajánlott turistatérkép: 10. Gerecse térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA2JP

KD-028 - Zuppa-tető (Szárliget, 384 m ASL); QRA: JN97GM11, 1 pont

Régebben nagyon sokat csavarogtunk a hegyekben, barlangásztunk, sziklát másztunk. Aztán el kényelmesedtünk :( Most pár baráttal úgy döntöttünk egy hirtelen ötlettõl vezérelve, hogy amikor tehetjük elmegyünk csavarogni és kicsit átmozgatjuk eltunyult testünket :) Én úgy gondoltam kössük össze a kellemest a hasznossal. Rádiózzunk is közben. Nem volt ellenvetés. Bár a barátok cipelik a felszerelés egy részét még így is jó bulinak tûnt, ezt ékesen bizonyította a mai aktivitás is.

Úgy gondoltuk ne menjünk mindjárt a világ végére, kezdjük a közeli helyeken. Zuppatetõrõl már hallottunk (bár még sosem jártunk ott), Budapest felé haladva láttuk az útról a keresztet. Úgy gondoltuk ma megmásszuk hiszen csak pár kilométerre van a lakhelyünktõl. Tatabányáról Szárligetre átautózva, a falu végén leraktuk az autót és elindultunk az "ismeretlenbe". Hát elsõként ez a kifeszített drótkötél fogadott minket amit nyitva is találtunk.
Elindultunk a kék háromszög jelzésû turistaúton. Az út az erdészet autói által alaposan ki van taposva, jól járható, bár esõs idõben bizonyosan kissé ragacsos az agyagos talaj. Ezen az úton teljesen egyenesen kb 6-700 métert kell megtenni, majd egy elágazáshoz érünk. Itt 4 felé halad tovább az út.
Itt elõvettük a turista térképet és jobbra haladtunk tovább. Ez a kék háromszög és a piros sáv turistaút. Kb 300 méter megtétele után az úton egy jobb leágazás található. Ezen nincs turista jelzés.
Az útra befordulva, távcsövet elõvéve, megláttuk a keresztet! Megörültünk, jó az irány elõttünk a cél :) Jó a térkép. Ekkor még nem is sejtettük, hogy a lehetõ legnagyobb "hibát" követjük el ha ezen megyünk. De mivel ezt nem tudtuk és a cél közel volt nekivágtunk. Kb 300 méter hosszban kb 150 méter szintkülönbség. Kicsit meredek. Felmásztunk. Hurrá a csúcson vagyunk. Mikor kedves biciklisek jelentek meg a hegytetõn erõsen elcsodálkoztunk nem lihegnek, nincsenek kipirulva, nekünk meg a "belünk kilóg". Ekkor elmondták ha a turistaúton továbbmentünk volna kb 600 métert találtunk volna egy "kilátó" táblát és egy gyalogúton simán, erõlködés nélkül feltudtunk volna menni... hát legközelebb úgy teszünk :) Hiába elõbb kérdezni kellett volna.
A csúcson egy kereszt fogadott minket, valamint egy zászlórúdon egy erõsen rommá szakadt magyar zászló maradvány. A zászlórúd szögesdróttal betekerve! Minek? Egy tûzrakó hely, amit láthatóan rendszeresen használnak, valamint az ott hagyott friss szemét, chips-ez zacskók és energiaitalos dobozok... (no comment)
Némi pihenés után elõkerült a felszerelés. Amíg én összeállítottam a RIG-et, Sanyi barátom felfedezte a környéket. A felszerelés egy 18 Ah-s riasztó akksi, (4,5 Kg), egy Yaesu FT-857D rádió, és HA2NL Laci barátom által készített J antenna.
Az antennát a keresztben lévõ szögre akasztottam, ha már ott volt. (remélem nem bûn). SWR 1:1:2 !! Tökéletes. Aztán SMS küldés és kezdõdött a forgalmazás.
Jöttek is szépen az állomások. 1,5 óra alatt 20 QSO 1,2,3,4,5 és 7-es körzetbeli állomásokkal, valamit sikeredett két csúcs-csúcs összeköttetés is. Egyszóval a hirtelen jött aktivációt sikeresnek nyilvánítottuk :)

Egy kis esõt kaptunk, így gyorsan "bemenekültünk" a felfelé vezetõ úton lévõ tetõvel ellátott vadász lesbe. Kb 30 perc elteltével az esõ elállt, visszaszereltem és folytattam a forgalmazást. Már sötét volt amikor leszereltem és lejöttünk a hegyrõl. Összességében a hely könnyen és viszonylag gyorsan megközelíthetõ, a kilátás szép, öreg Szár és Szárliget teljes egészében belátható fentrõl. Jobb idõben lehet fent sütni, fõzni. Összességében meg voltunk elégedve a kilátással és a környezettel egyaránt (a szemetet leszámítva). Ajánlom mindenkinek a helyet, érdemes felkeresni. Az aktiváció alatt készített képek itt találhatóak. A logokat feltöltöttem a SOTA adatbázisba is ezeket itt lehet megtekinteni. HA2JP - 2011.12.10