Papod

Ajánlott turistatérkép: 3. Bakony Dél térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA4GGQ

KD-004 - Papod (Bakony, 644 m ASL); QRA: JN87WE23, 4 pont

A túra ötlete eredetileg nem tõlem származik. HA4FY János ötlötte ki, hogy pénteken menjünk a Papodra, de neki közbejött valami. Mivel én meg már beleéltem magam, így más társakkal ugyan, de mégis nekivágtam a papodi túrának.

Több oka is volt, hogy nem akartam ezt a túrát kihagyni. Kb. egy hónapja kifordult a bokám, és a hosszú kényszerszünetnek már szerettem volna véget vetni. Az összesen kb. 6 km-es túra pedig alkalmasnak nézett ki a lábam teszteléséhez. Másik apropója a dolognak, hogy felszerelést újítottam, a régi YAESU FTH 2005-ös rádió helyett egy alig használt FT-23R készülékkel szerelkeztem fel. Egy rossz FNB akkut adapternek átalakítva pedig 12V-os akkuval turbóztam fel a készülék kimenõ teljesítményét. Az idõjárás nem tûnt ideálisnak, hiszen reggel mindenhol esett az esõ, de bíztunk benne, hogy eláll, illetve havazásba vált át. A kocsit a szokásos helyen hagytuk, Hárskút szélénél.
Ahogy pakoltuk össze a felszerelést a kocsi mellett, egy terepjáró haladt el mellettünk, jólnevelten intettünk nekik. Szerintem Õk messzirõl az antennát, vagy az árbócot puskának nézhették. Mivel vadászok voltak megálltak, hogy tisztázzák velünk, hogy ki merre fog tartani az erdõben. (Egybõl eszembe jutott a gerecsei kirándulásunk). . Gondolom attól tartottak, hogy visszalövünk. Közönséges, avagy mezei turistákkal és gyalográdiósokkal nem szoktak foglalkozni. Mivel Õk az elsõ elágazásnál a völgybe mentek le, mi pedig a piros jelzést megkezdve indultunk fölfelé, viszonylag biztonságban haladtunk. Félúton járhattunk, mikor hallottuk a lövést, gondolom elsõre találhattak, mert több nem volt. Ekkor már pár km-el távolabb voltak tõlünk, alattunk lent a völgyben. Nemsokára felértünk a csúcsra.
Következett egy gyors antennaállítás (köszönet Józsinak és Jánosnak a felszerelésért, valamint a cipelében és telepítés-bontásban nyújtott segítségért) majd kezdõdhetett a várva várt forgalmazás. Majdnem pont idõben is voltunk, a meghirdetetthez képest kb. negyed órát csúszunk csak. Meglepetésre húsz perc alatt 10 QSO sikerült különösebb erõlködés nélkül, annak ellenére, hogy péntek délelõtt volt. Még maradtam volna, de kísérõim már unták egy kicsit a gyalográdiózás örömeit. (érdekes, hogy csak a csúcson esett a havas esõ, lejjebb ötven méterrel már nem). Harmadszori nógatásuknak engedve elindultunk vissza Hárskútra.
Mivel a csúcson csak keveset idõztünk, rávettem Õket, hogy lefelé menet megkeressük a Borzás-hegyi barlang ládáját.
A láda hamar meglett, azonban a barlangot egy kicsit keresgélni kellett.

Külön köszönet HA7UG Lacinak a spotért, és köszönöm a többi amatörtársnak is a gyors QSO-kat. Télen és rossz idõben tényleg nem mindegy, mennyit idõzik az ember a csúcson. Nyáron azért kellemesebb a dolog.