OM/bb-007 Polana

Ruszó Lajos, HA7AT - 2012-03-24
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA7AT, HG7WAV

Szerettem volna ,hogy HG7WAV Viktornak is legyen szûz csúcsa, ezért kerestem egy könnyen járható, szlovák csúcsot . Oda-vissza 4km gyaloglás nem lehet nehéz ezt gondoltam de mekkorát tévedtem! Ez volt a terv, de a végén majdnem még engem is a Viktor hozott le a hegyrõl.

Balassagyarmaton hagytuk el a Magyarországot, semmi gond nem volt szerencsésen eljutottunk Polana szállodáig utközben felváltva mondogattuk oda nézz ott hó van :-)
Bizakodva indultunk felfelé reggel 8 órakor a másfél órásnak számolt sétára.
Az elsõ pár száz méteren kiderült hogy nem egyszerû séta lesz a 15 percre kiírt utat 45 perc alatt tettük meg. Kis csapatunk is szétszakadt , amíg Viktort elbírta a hó addig én elmerültem benne.Eleinte minden 4. lépésért kellett megküzdeni késõbb meg minden méterért ami a csúcsra vezetett 161méter távolságot másfél óra alatt tettem meg valahol kúszva valahol négykézláb. Fáradozásért kárpótolt a tudat hogy felértem addigra Viktor már aktiválta is a csúcsot.A csúcskönyvbe is beírtunk, de a geoládát már nem volt erõnk megkeresni.
Lefelé már együtt mentünk, volt lehetõségem megmutatni Viktornak a látni valókat és készült közös fotó, sõt még a zsákom is vitte így egyformán merültünk el a hóban a fényképen állok nyújtott lábbal a túrabot 120cm hosszú. Nem tudom mi lett volna ha egy méterrel több hó van?
Nemcsak mi vagyunk a hegyen láttuk az õslakosok nyomait. Nem jeti hanem maci:-)
Szerencsére nem találkoztunk vele, minden elõkészületet megtettünk,hogy ne legyen ingere oda jönni hozzánk , még arra is vigyáztunk mit reggelizünk a csúcscsoki papírját is légmentesen elzártuk, a sípot használtuk rendszeresen. A lábnyomok frissek voltak valószínûleg pár órásak lehettek. Nincs nagy kezem , de hasonlítási alapnak jó.
Turistaút jól jelzett és táblákkal ellátott.
A kilátás is magért beszél , sajnos Magyarország felé párás volt a levegõ. Ha jól sejtem akkor baloldalt a távolba a Fátra, a havas hegyenek a nevét nem tudom sajnos.
Vidámabban telt az út elvileg 15 perc amit sikerült 1 óra alatt megtennünk.
Visszaértünk a parkolóba ahol várt a hû társam a Mondeom, túránk itt még nem ért véget hanem kocsikáztunk egy keveset Északra ,hogy megnézhessük az Alacsony Tátra hegyvonulatát. megérte ez a 60km plusz a látványért. Több mint 20 éve járok ki a Tátrába, nem tudom úgy meglátni hogy ne érzékenyüljek el:-)

Sok sok út , kaland és csúcs van a Tátrában ,ha valakinek van kedve velem tartani szóljon van még hely az autómban. 73 dx