Két csúcs a Börzsöny K-i részén

Bodnár Lajos, HA5AZC - 2012-04-26
Ajánlott turistatérkép: 5. Börzsöny térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC


Érintett SOTA csúcsok:
  EM-039 - Karajsó (Nagyoroszi, 524 m ASL); QRA: JN97MX49, 2 pont, HAFF-004
  EM-017 - Kámor (Nagyoroszi, 661 m ASL); QRA: JN97MX24, 4 pont, HAFF-004


Itt a jobb idõ és egy szabad nap: tehát pontosan egy hétre az elõzõ aktiválás után indulás gyalográdiózni. Most a vonatos megközelítés mellett döntöttem. Reggel már a 7 óra után induló váci vonaton ültem. Vácott átszálltam a "Piroskára" amely 0900 elõtt már le is rakott Drégelyvár megállóhelynél.


Kellemes meglepetés fogadott: elég újnak tûnõ turista útjelzõ táblák, s az úton is viszonylag friss jelzések voltak felfestve. Elindultam a z-, p- és M jelzésû - igen enyhén emelkedõ - úton. Így tavasz idején kicsit lehangoló látványt nyújtott jobbról-balról elterülõ kiszáradt akácos. Az elágazásnál tovább haladtam a z- jelzésen, addig, amíg kiértem a neonvégekkel leaszfaltozott útra. Errõl, az itthon kinézett jelzés nélküli erdészeti útra a letérõt simán megtaláltam. Ez mintegy 70-80 m-rel lejjebb vezet el a csúcs mellett (alatt). A vasúttól a csúcsot a GPS 3 km-re adta, légvonalban.
Ilyen kényelmesen járható, idõnként erõsen emelkedõ út vezet át a hegyen. Pontosabban csak vezetett. Kb. a csúcs vonaláig még megvolt, majd onnantól egyre sûrûbben benõtte a gaz, inda, stb. Nem is tudtam arra tovább menni, bár eredetileg úgy terveztem.
A tetõ - gerinc, majdhogynem járhatatlan, csúcskövet nem találtam. Se kilátás, se antenna-telepítési hely. (Pontosabban dipól részére. Vertikált azért fel lehet állítani.) Az elsõ alkalmas helyen települtem és 3/4-óra alatt 48 összeköttetést naplóztam 40m-en: köztük 8 HA állomást, továbbá az elsõ két qso a HA5LV / HA5MA duó volt Boncos-tetõrõl (HA/KD-018). A sáv jól ment, a rádiózásban csak az erõs, hideg szél zavart.
Bontás után tovább haladva déli irányba a megszûnt úton, majd az akadályokon átgázolva azért csak elértem ismét a korábban elhagyott aszfaltutat és a z- jelzést. Ennél a tisztásnál, "PÉNZÁSÁS" folytattam az utam a kék négyzetes úton. (Ez az elágazás és pihenõhely is még 500m fölött van.)
Ez az jelzés átvezetett egy húzós dombon, amelynek a másik oldalán addig mentem lefelé, amíg elértem a s- jelzést. Ez pont átvezetett a csúcson. Követ itt sem találtam, csak valami pontgyûjtést sugalló táblát. Délutánra erõsen befelhõsödött és itt is sokszor erõs, kellemetlen hideg szél borzolta kedélyemet az aktiválás közben, hi.
Viszont az úton, körülvéve tavaszi virágokkal, kényelmes hely adódott a 40m-es dipól kihúzásához. Nem volt nagy aktivitás az éterben, a zajon kívül nem sok állomás forgalmazott. Ennek ellenére kb. egy óra alatt összejött összesen 60 qso 40 és 30 m-en. Mindkét sávon a sok cq-zás után már többször be akartam fejezni a rádiózást, amikor aztán mégiscsak elõkerült néhány chaser, hi. Viktorral és Lacival errõl a hegyrõl is megvolt az S2S qso. (Bár elég gyatra riportokkal, a délelõttihez képest pedig különösen gyenge jelekkel.) Rajtuk kívül 3 HA OM került a naplóba.
Továbbiakban nem nagyon kellett nézni az utat, a s- jelzés a másik irányba pont bevezetett Diósjenõre. (Mintegy 7 km-es gyaloglás után, hi. Le is késtem a - április közepétõl megritkított - vonatot.)
A kulturáltan kialakított pihenõhely neve Jancsi zavoz (?), amely még 492 m-en magasan volt. Innen további 4 km, 1 óra hossza volt a vasútállomás.
Viszont ez volt az egyetlen hely, ahol - legalábbis egy irányban - jó kilátás nyílott a környékre. Lenn a település Diósjenõ.


Amíg baktattam visszafelé a diósjenõi állomásra volt idõm gondolkodni. Eredetileg nem számoltam ilyen kemény túrára: olyan 17-18 km-t gyalogoltam összesen - megpakolva, hi. A faluba leérve az elsõ kocsmánál jólesett egy kis fröccs, hi. (Ez az elõnye, ha nem autóval megy az OM aktiválni, hi.)


Utolsó módosítás: 2012-04-27 10:17

(16 megtekintés)