Bodnár Lajos, HA5AZC - 2012-04-26
Ajánlott turistatérkép: 5. Börzsöny térképe
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC | ||
| ||
Itt a jobb idõ és egy szabad nap: tehát pontosan egy hétre az elõzõ aktiválás után indulás gyalográdiózni. Most a vonatos megközelítés mellett döntöttem. Reggel már a 7 óra után induló váci vonaton ültem. Vácott átszálltam a "Piroskára" amely 0900 elõtt már le is rakott Drégelyvár megállóhelynél. | ||
Kellemes meglepetés fogadott: elég újnak tûnõ turista útjelzõ táblák, s az úton is viszonylag friss jelzések voltak felfestve. Elindultam a z-, p- és M jelzésû - igen enyhén emelkedõ - úton. Így tavasz idején kicsit lehangoló látványt nyújtott jobbról-balról elterülõ kiszáradt akácos. Az elágazásnál tovább haladtam a z- jelzésen, addig, amíg kiértem a neonvégekkel leaszfaltozott útra. Errõl, az itthon kinézett jelzés nélküli erdészeti útra a letérõt simán megtaláltam. Ez mintegy 70-80 m-rel lejjebb vezet el a csúcs mellett (alatt). A vasúttól a csúcsot a GPS 3 km-re adta, légvonalban. | ||
Ilyen kényelmesen járható, idõnként erõsen emelkedõ út vezet át a hegyen. Pontosabban csak vezetett. Kb. a csúcs vonaláig még megvolt, majd onnantól egyre sûrûbben benõtte a gaz, inda, stb. Nem is tudtam arra tovább menni, bár eredetileg úgy terveztem. | ||
A tetõ - gerinc, majdhogynem járhatatlan, csúcskövet nem találtam. Se kilátás, se antenna-telepítési hely. (Pontosabban dipól részére. Vertikált azért fel lehet állítani.) Az elsõ alkalmas helyen települtem és 3/4-óra alatt 48 összeköttetést naplóztam 40m-en: köztük 8 HA állomást, továbbá az elsõ két qso a HA5LV / HA5MA duó volt Boncos-tetõrõl (HA/KD-018). A sáv jól ment, a rádiózásban csak az erõs, hideg szél zavart. | ||
Bontás után tovább haladva déli irányba a megszûnt úton, majd az akadályokon átgázolva azért csak elértem ismét a korábban elhagyott aszfaltutat és a z- jelzést. Ennél a tisztásnál, "PÉNZÁSÁS" folytattam az utam a kék négyzetes úton. (Ez az elágazás és pihenõhely is még 500m fölött van.) | ||
Ez az jelzés átvezetett egy húzós dombon, amelynek a másik oldalán addig mentem lefelé, amíg elértem a s- jelzést. Ez pont átvezetett a csúcson. Követ itt sem találtam, csak valami pontgyûjtést sugalló táblát. Délutánra erõsen befelhõsödött és itt is sokszor erõs, kellemetlen hideg szél borzolta kedélyemet az aktiválás közben, hi. | ||
Viszont az úton, körülvéve tavaszi virágokkal, kényelmes hely adódott a 40m-es dipól kihúzásához. Nem volt nagy aktivitás az éterben, a zajon kívül nem sok állomás forgalmazott. Ennek ellenére kb. egy óra alatt összejött összesen 60 qso 40 és 30 m-en. Mindkét sávon a sok cq-zás után már többször be akartam fejezni a rádiózást, amikor aztán mégiscsak elõkerült néhány chaser, hi. Viktorral és Lacival errõl a hegyrõl is megvolt az S2S qso. (Bár elég gyatra riportokkal, a délelõttihez képest pedig különösen gyenge jelekkel.) Rajtuk kívül 3 HA OM került a naplóba. | ||
Továbbiakban nem nagyon kellett nézni az utat, a s- jelzés a másik irányba pont bevezetett Diósjenõre. (Mintegy 7 km-es gyaloglás után, hi. Le is késtem a - április közepétõl megritkított - vonatot.) | ||
A kulturáltan kialakított pihenõhely neve Jancsi zavoz (?), amely még 492 m-en magasan volt. Innen további 4 km, 1 óra hossza volt a vasútállomás. | ||
Viszont ez volt az egyetlen hely, ahol - legalábbis egy irányban - jó kilátás nyílott a környékre. Lenn a település Diósjenõ. | ||
Amíg baktattam visszafelé a diósjenõi állomásra volt idõm gondolkodni. Eredetileg nem számoltam ilyen kemény túrára: olyan 17-18 km-t gyalogoltam összesen - megpakolva, hi. A faluba leérve az elsõ kocsmánál jólesett egy kis fröccs, hi. (Ez az elõnye, ha nem autóval megy az OM aktiválni, hi.) |
Utolsó módosítás: 2012-04-27 10:17
(16 megtekintés)