Egy különálló dombocska

Ajánlott turistatérkép: 12. Somogy Észak térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC

DD-016 - József-hegy (Igal, 297 m ASL); QRA: JN86XN96, 1 pont

Áprilisra mondják, hogy szeszélyes, mégis az utolsó aktiválásom (04.26) óta a májusi idõjárás gátolt meg abban, hogy nekivágjak a domboknak. Így egy hónap kihagyás után már eléggé bizsergett az ujjam egy kis morzézásra, hi.

A korábbi beszámolóktól eltérõen én Somogydörögcse irányából terveztem a feljutást. Gondoltam, hogy kitaposott mezõgazdasági, illetve erdészeti utakon majdcsak valahogy elérem a p- jelzést. Az út elején nem is volt gond.
Még itt sem, amikor pedig már megláttuk a geodéziai tornyot.
A gond ott kezdõdött, ahol beértünk az erdõbe. valamikori utat már rég benõtte a természet. Így is eljutottunk a "csúcs" alá. Már csak 200 m lett volna hátra és vagy 30-40 m szintkülönbség. Csakhogy az erdõ járhatatlan volt. (És a kora délutáni esõtõl minden csurom víz.) Kénytelenek voltunk visszafordulni és máshol keresni valami feljáratot. Ez gyakorlatilag a képtõl még egy kicsit visszább, a kalászos másik oldalán adódott.
Végül csak felértünk a gerincre, ahol meg is találtuk a p- jelzésû utat. Bár a jelzések már eléggé viharvertek voltak. Gyors telepítés következett ...
... és az elõre megadott idõ után 75 perccel már forgalmaztam is. Úgy látszik a chaserek még készenlétben voltak és pillanatok alatt pile-up alakult ki. (Sajnos nem mindenki értett ezzel egyet és folyamatos pontsorozattal lehetetlenné tette a vételt 7.032 MHz-n. Kénytelen voltam kicsit arrébb hangolni.)
Amit viszont furcsállottam, hogy 20 perc után megszûnt minden hívás 40 m-en. Ezalatt 28 qso-t naplóztam, köztük 5 HA hívójelet. (TNX!) "Áthangoltam" 30 m-re, de itt is csak 10 percig volt pile-up. Ezalatt 12 qso, s azután semmi. Pedig még a powert is feltekertem 40 W-ra.
Mondanom sem kell, hogy próbálkoztam a 2 m-rel, még sked-em is volt 3HK Zolival, mégsem tudtam egyetlen qso-t sem összekaparni ezen a sávon. Ezután bontás és irány le, majd összeszedni a család többi tagját. (Akik kerékpároztak a Balcsi partján és kétszer is eláztak, azon idõ alatt, míg én rádióztam a József-hegyen. Szerencsére a párommal mi megúsztuk az égi áldást, hi.)

A tervezetthez képest rövidebbre sikerült az aktiválás. Egyrészt a zivatar közeledtét jelzõ égzengéseknek "köszönhetõen" - amelyek alaposan kihatottak a vételre is. Igen erõteljes QRN volt. Másrészt pedig a kissé késõbe csúszott település miatt. (A család szeretett volna idõben haza jutni, hi.)