Irottkõ, egy kipusztulás szintû biciklitúra

Zsolt, HG2EBH - 2006-08-20
Ajánlott turistatérkép: 13. Kőszegi hegység térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HG2EBH, HG1RPJ

ND-001 - Irott-kő (Kőszeg (OE/BL-001), 882 m ASL); QRA: JN87FI24, 8 pont, HAFF-026

A hétvégére nem volt különösebb programom, HG1RPJ Petinek meg még régebben megígértem, hogy biciklizünk egy nagyot a nyár folyamán, így szombat délután vonatra ültem a bicóval és irány Kõszeg. Este megnéztük a belvárost és megkóstoltuk a helyi borokat... Vasárnap reggel 9 fele volt az ébresztõ, 10 óra után nemsokkal vágtunk neki a hegynek kettesben, biciklivel...

Vöröskereszt: A második állomás, ahol kipusztultunk a tekerésben és meg kellett állnunk 10 percre fújni egyet...
Ime a drótszamár és a rádiós málhazsák... felváltva vittük... mármint a hátizsákot... :)
HG1RPJ Peti a Hörmann forrásnál kulacsot tölt... akkor éppen Õ cipelte a RIG-et...
HG2EBH/P és HG1RPJ/P az Irottkõ kilátónál, Kõszegrõl idáig 2 és fél óra volt az út...
Gyorsan megmásztuk a kilátót és a lehetõ legmagasabb helyre, a zászlótartó rúd tetejére Peti felhelyezte az antennát... :)
Na akkor lássuk, mire lesz jó a rádiós felállás... HG1RPJ/P Peti körbeteker a sávban
Sajnos éppen valami szlovén verseny volt, így dugig volt minden csatorna és annyira nyomták, hogy nem akartunk közbeszólni... A beharangozott 145.525-ön csak az aktivitás legvégén tudtunk megszólalni... Otthon maradt a LOG papír, így elõkerült egy OTP bankomat bizonylat :D
Az aktivitás legvégén újra odatekertem a 145.525-re és láss csodát, csönd van a frekin. Egy utolsó általános hívás és meglepetésünkre sikerült elcsípni HA5CQZ/P Zolit, aki éppen valahol útközben volt az ND-009 Dalos-hegyre... :)
Lassan kezdett megérkezni a beígért hidegfront nyugatról, így jobbnak láttuk, ha indulunk... Egy fotóka a kilátóról.
Lefele menet még feltekertünk az "Óház" kilátóhoz, ahonnan gyönyörû panoráma nyílt Kõszegre és környékére...
...és természetesen nem maradhatott ki a "Hét Vezér Forrás" sem :)
A forrásnál találkoztunk másodjára egy mókás emberrel, aki kis utánfutón húzta maga után a 2 kisfiát... Na ez az igazi edzés, nem a 10 kiló rádiós pakk... :)

Összességében: a hely nagyon jó választás volt, de az ellensúly nélküli mágnestalpas antennát éppen ideje lenne lecserélni... Összesen 11 QSO született, ami azért nem olyan rossz eredmény, de szlovénekkel össze lehetett volna hozni simán a dupláját is... Azt leszámítva, hogy fáj a bal térdem, nagyon jó kis túra volt. Az Irott-kõ hegyre indulóknak hasznos információval szolgálhat a NATURPARK weboldala!