Stájer-Alpok - Freiberg (OE/ST-357)

Bodnár Lajos, HA5AZC - 2012-09-17
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC

Pontosan két évvel az elõzõ ausztriai túrázás után párommal ismét Steiermark területén, a Mura völgyében töltöttünk el egy hetet. A békesség kedvéért nem minden napra terveztem "csúcsmászást". Az elsõ - nem kerékpáros - kiránduló napra egy viszonylag alacsonyabb csúcsot választottam.

Ezt azonban nem a Mura völgyében (Murauer Straße), hanem a 96-os - Murtal Straße - útról lehetett megközelíteni. Az útról Freiberg település irányába letértem, majd megindultam "felfelé". Gyakorlatilag a hegy egész déli oldala "lakott".
Amikor a GPS szerint már légvonalban elég közel volt a csúcs, akkor leparkoltam az autót. (Nem kellett volna! Utólag kiderült, hogy még bõven mehettem volna felfelé.) Egyébként ilyen jó minõségû aszfalt út vezetett fel a házakhoz. (Néhol udvaron keresztül való hajtással - Hofdurchfahrt.)
Nincs képA menet közben felmerült problémát két dolog okozta: az egyik, hogy a település összes utcáját Freiberg-nek hívták, az elágazásokon lévõ táblákon csak a házszámokban volt eltérés. A másik, hogy a legeltetés miatt gyakorlatilag az egész terület körbe volt kerítve - sokszor "elektromos tehénpásztorral - és a hozzá tartozó magánterületeken nem mindig vették jó szemmel az átmenést.
Jó 3-4 km gyaloglás után, amikor is a GPS szerint már "túlmentem" a célon, és nem volt felvezetõ (átvezetõ) út, akkor nekivágtunk toronyiránt. Az út utolsó negyede eléggé meredekre adódott a nem létezõ úton (ösvényen). Egyébként a csúcshoz biztos, hogy vezetett valahonnan turista út, mivel a tetején egy "ismerõs" kereszt fogadott bennünket.
A csúcs néhány méterrel arrébb volt ugyan, meg talán egy méterrel magasabban is, de a kényelem miatt inkább a kereszt környékét választottam qth-mnak.
Így, még egy farönkbõl készített pad is szolgálata a kényelmemet.
Közel egy órát rádióztam, a 40m és a 30m jól ment. (Légköri zavar nélkül.) Összesen 52 összeköttetést naplóztam távíróban, benne három S2S és hat HA hívójel. TNX!) 20m-en is próbálkoztam - eredménytelenül.

Visszafelé nem akartam a meredeken "leereszkedni", ezért más irányt választottunk. Viszonylag hamar kiértünk egy jó aszfaltos útra, csak éppen nem arra, amelyiken felfelé gyalogoltunk. Szerencsére ez az út is a tipikus "Freiberg Straße" volt, amely lejjebb becsatlakozott a már általunk is ismert, gyalogosan bejárt útba. Ezen továbbmenve azután meg is találtuk a kocsit. Egyáltalán nem biztos, hogy ez az út, hosszabb volt, mint az, amelyiken felfelé mentünk.