Családi sotázás a Balaton északi oldalán

Borbély Balázs, HA3LV - 2012-09-30
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA3LV, HA3HK, HG3FLA

KD-042 - Hálás-tető (Szigliget, 242 m ASL); QRA: JN86RT21, 1 pont, HAFF-010
  KD-024 - Kő-orra (Lesenceistvánd, 406 m ASL); QRA: JN86PU97, 1 pont

Amikor Zsuzsi a hétvégét nálam tölti az irány adott a sotázásra. Ilyenkor könnyû dolgom van a hegyek kiválasztásában, mert a Balaton északi oldala hozzánk szerencsére nagyon közel van. Imádom ezeket a hegyeket. A Badacsony például a szobám ablakából is látszik. Reggel mikor felkelek az elsõ dolgom mindig az hogy, megnézem milyen szép is ez a hegy. Most is csak azt kellett kiválasztanom, hogy melyikeket másszuk meg. Szeretek neki mindig újat mutatni, így ezt is szem elõtt tartom. Szerencsésnek érzem magam, mert már majdnem az összesen voltam. Egyik barátom mindig irigykedve szokta az élményeimet hallgatni. Hogy itt is, meg ott is jártam már. :) A mostani túrára a Hálás-tetõt és a Kõ-orrát szemeltem ki. Miközben Zsuzsival pakoltuk a "cuccost" Apa (3HK) is belelkesült és bejelentette, õk is jönnek. Így egy családi sotázássá alakult a kirándulás.

Gondoltam már jó lenne olyan hegyet is aktíválni, amin korábban még nem jártam. Így esett a hozzánk közel esõ Hálás-tetõre a választásom. Ez a hegy számomra még új volt, mert amikor Apa aktiválta én nem voltam ott. Utólag már sajnálom, mert ahogy kiderült nagyon aranyos kis hegy. De, ami késik nem múlik, így most én is eljutottam ide. Kis csapatom a képen, miközben mindenki magához veszi a maga hátizsákját. Az autót a piciny falu - Szigliget - Hóvirág nevü utcája végén raktuk le. Igaz alig láthatóan, de a vár is megmutatja magát a képen.
Az autót elhagyva a piros jelzést követtük. Lazán a fának dõlve kinevezett Túravezetõnk: 3HÁKÁ
A piros jelzésrõl a kék "T"-re kellett áttérnünk.
Apával találtunk egy kis púpot. Gyorsan meg is másztuk, de csúcskövet nem találtunk...
... csak csigaházakat :)
A tetejére felérve egy nagyon szép kis tisztást találtunk, amin egy kis esõbeálló és egy asztal - két paddal fogadott bennünket. Tökéletes hely a QTH-nak. Tábort is vertünk.
Felállítottuk az antennát, megkerestük az ideális frekit, küldtünk sms-t a sotawatch-ra és már mehetett is a rádiózás. Ismét egész európa várt. Két sávon összesen 59 QSO. Nagyon örültem a W1-nek az F6-nak és a CU3-nak. 4 HA jött össze (3FD, 1ZY, 1DRA, 7UG). Én SSB-n...
...Apa CW-n osztotta a már ismerõs hívójeleket.
Miközben mi rádióztunk, a csapat nõi tagjai elmentek felderíteni, hogy hol lehet a csúcskõ. Meg is lett.
Érdemes a hegy Déli részére is elsétálni. Gyönyörû kilátás nyílik a Balatonra.
A mai második hegy a Kõ-orra volt. Lesenceistvánd felõl közelítettük meg. Felfelé menet most is megálltunk a lassan - sotás berkegben - híressé vált Máté-kútnál.
Leraktuk az autót és csatlakoztuk az Országos Kék Túra jelzett útvonalára. Sajnos a Kék Túra pecsételõ füzeteinket otthon hagytuk. Így a pecsétet a Logba nyomtam.
Nem könnyû a hegyet megmászni az biztos. Fõleg úgy, hogy a hátamon ott van a sotás felszerelés, ami közel 10 kg. Így alig vártam már, hogy ez a jelzés következzen.
Megéri erre a hegyre felmászni. Csodás kilátás nyílik a Balatonra és az ismert hegyekre. Ezen a hegyen 39 QSO-t sikerült összehoznom. Köztük egy S2S és egy HA (7UG). Ismét én SSB-ztem...
... és Apa CW-zett.
Közben a háttérben tûzett raktak, hogy végre ehessünk is valamit.
Imádom a szalonnasütést, fõleg, ha sotázással van fûszerezve.
Ehhez nem is fûzök hozzá semmit. Most is megtudnám enni.
A nap lezárása.
Megnéztük még a csúcskövet, mielõtt elindultunk haza. Itt nem ajánlott a rádiózás, mivel az antenna nem igen fér el.
Csináltunk még egy utolsó képet indulás elõtt.

Nagyon jó kis nap volt. Örülök, hogy ilyen családias volt a hétvégi kirándulás. Gyönyörû idõ volt, jót rádióztunk, sütöttünk szalonnát és szereztünk két új pontot. Már alig várom a következõ pontszerzést. 73! 3LV -Libás Vili-