Somogy megye tetején

DD-015 - Bánom-hegy (Balatonlelle, 302 m ASL); QRA: JN86UR53, 1 pont
  DD-011 - Alman-tető (Kötcse, 316 m ASL); QRA: JN86WS55, 1 pont
  DD-014 - Gyugy-hát (Kőröshegy, 311 m ASL); QRA: JN86XT14, 1 pont

Szerda esténként a barátaimmal focizok. Néha a foci után sörözni szoktunk. Most csak az egyik barátommal ültünk össze. Beszélgetésünk során szóba került a sotázás. Annyira beleéltem magam az élmények megosztásában, hogy eldöntöttem másnap elmegyek sotázni. Éjfélt ütött az óra mikor hazaértem. Van egy barátom, aki minden jóban benne van. Megkérdeztem hát, hogy velem tart-e. A válasz természetesen igen volt. Hajnali 2-ig terveztem a másnapi útvonalat. A választás a Bánom-hegyre, az Almán-tetõre és a Gyugy-hátra esett.

Elsõ aktiválásunk a Bánom-hegy volt. Picit bajban voltam, mert itt még nem jártam. Végigolvastam az összes élménybeszámolót, megnéztem a hegyet a Google Earth-ben és úgy gondoltam, hogy nem biztos hogy meg fogjuk találni a csúcskövet. Sajnos így is lett. Az autót Szõlõsgyörökben hagytuk és a sárga jelzést követtük, de csúcskövet nem találtunk.
Utközben azért találtunk fényképeznivalót.
Még a közvetlen közelünkben is. Egy újabb sotás jobarát.
Mivel nem volt csúcskõ, ezért egy vadászlest néztem ki QTH-nak.
Az idõ rövidsége miatt csak egy sávon rádióztam. 19 QSO jött össze. Köztük a szintén sotázó 5LV/P és 5MA/P, akiknek nagyon örültem. Õk a Ság-hegyen voltak (ND-011).
Sotás zászlónk ismét büszkén lobogott.
Következett Somogy-megye legmagasabb pontja, azaz az Almán-tetõ. Ezt Kötcse faluból közelítettük meg.
De útközben megálltunk Balatonszemesen, Bújtor István sírjánál.
Itt a zöld jelzést kellett követni. Az autót a falu végén egy buszmegállónál hagytuk. Innét sétáltunk fel egy hórhóban, majd a kukoricás mellett a földesúton sétáltunk tovább körülbelül 2 km-t.
A hegy tetején egy Geodézia torony várt ránk, amire fel is lehetett menni. Találkoztunk még egy Úriemberrel, aki szokás szerint kérdõ szemekkel nézte a horgászbotot nálunk. Meg is kérdezte, hogy mi az. Sotázás közben találkoztunk már ilyennel. Eddig térképtartónak nézték, de Õ egy fúvócsõt látott benne. Afrikában még megérteném, de magyarországon...
Volt még egy kis idõnk a sotawatch-ra beírt idõhöz képest, így tovább mentünk és megkerestük azt a faoszlopot, amit 5AZC élménybeszámolójában láttam.
Nem tudtam eldönteni, hogy melyik csúcskõ az igazi. Én a torony mellettit választottam, ahonnét pár éve Apa is rádiózott, amikor télen jártunk itt.
A csúcskönél az akácfákhoz lehetetlen volt a horgászbotot felállítani. Így egy régi kerítés megmaradt oszlopához rögzítettem.
És indulhatott az aktiválás. Itt is kevés idõnk volt, mivel egy hegy még hátra volt. 18 QSO. Egy HA (7UG) az elért eredmény.
A toronyba azért felmentünk, mert ebbõl még nem lopták el a vas létrákat.
A harmadik hegyhez, hogy eltudjunk jutni elkellett mennünk a kõröshegyi völgyhíd, az M7-es autópálya viaduktja, azaz Magyarország leghosszabb hídja alatt. Ami egyébként 1872 méter hosszú. Egyben Pest és Buda eggyesítésének az évszáma is. Kõröshegy falut elhagyva D-i irányba találjuk meg e monumentális építményt.
Majd egy kacskaringós út után érkezünk meg a hegytetõre, ahol a csúcskõ a mezõgazdasági tábla kellõs közepén van. Agrármérnökként nem szívesen mentem végig a kikelõ növényeken, de a sota az sota. Nagy kárt nem tettünk.
A horgászbotot az egyetlen bokorhoz tudtuk rögzíteni, ami a csúcskõnél volt, természetesen az is tüskés volt. Rendesen meg is szúrt minket.
A mai utolsó hegyünkön 23 összeköttetést sikerült csinálnom. Köztük az egyetlen magyar állomás 7UG volt.
Hazafelé megálltunk Balatonújlakon a Kukorica Csárdában. Este 7 körül értünk vissza. Fáradt sotásként jól esett a vacsora. Az adag akkora volt, hogy haza is tudtam belõle vinni Apáéknak vacsorára.

Hosszú és fárasztó nap volt, de gyönyörû idõnk volt. Sajnáltam, hogy nem tudtam két sávon rádiózni, de az ütemtervet tartani kellett. 3 újabb pont, Somogy megye legmagasabb pontja, magyarország leghosszabb hídja és egy hatalmas adag kemencében sült csülök a nap eredménye. És természetesen rengeteg élmény. 73! 3LV -Libás Vili-