Könnyed séta egy gyönyörû õszi vasárnapon

Borbély Balázs, HA3LV - 2012-11-04
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA3LV

ND-018 - Béci-hegy (Zajk, 321 m ASL); QRA: JN86IL63, 1 pont

Nagykanizsán töltöttem a hétvégét. A sotás cucc persze jött velem a csomagtartóban, hátha eltudunk menni valamelyik nap sotázni. Sûrû volt a program, így nem volt biztos. Szülinapozás a rokonokkal, Zsuzsinak osztálytalálkozó és még Forma-1 is volt a hétvégén. De reménykedtem, hogy vasárnap az Abu-Dhabi nagydíj elõtt belefér egy könnyed sotázás. Így is lett. Két hegy maradt a közelben, de most csak az egyiket, a Letenyéhez tartozó ND-018-at terveztem be, mert a másikkal nagyobb terveim vannak, meg a Forma-1-re is haza kellett érni. Szerencsére az idõjárás is kedvezett. Pedig az elõzõ pár napon esett, így volt min izgulnom. Egy hegy és egy geoláda volt a vasárnap délelõtti terv.

Reggel 9 órakor indultunk miután a Tescoban megvettük a reggelinek valót.
Letenyére érve ennél a szépen felújított templomnál kell jobbra kanyarodni a Kárpáti utcába. Csábító, hogy inkább balra kanyarodjunk, mert pár km-re ott van a horvát határ, de most nem volt olyan jó idõ hogy a tengerpartra menjünk és a fürdõruhák is otthon maradtak. Tehát jobbra fordítottam a kormányt. Itt lehetne egyenesen is menni, de az az út Szlovéniába visz. Arra majd két hét múlva. Szóval, jobbra a Kárpáti utca, ez vezet ki a városból és vezet fel a hegyre. Csak a zöld jelzést kell követni. A templomtól körülbelül 4 km a csúcskõ.
Az utca végén ez az elhagyatott téglagyár fogad minket. Az a szerencsétlen IFA is látott szebb napokat. Eszembe is jutott, hogy óvodás koromban Papámmal utaztam ilyenben.
Amikor terveztem a túrát, a Google Earth-ben láttam ezt a keresztet. Le is fényképeztük mi is. Mondjuk azt nem értettem, hogy miért pont pirosra kellett festeni.
Az utolsó házakat is elhagyva fogadott minket ez a látvány. Meg is lepõdtünk. Az Isten háta mögött „autópálya minõségû” út vezetett tovább. Eltudnám képzelni az ország egész területén ezt az út minõséget. De ahhoz inkább Ausztriába kell menni, ott.... inkább hagyjuk.
Nemsokára, a tábla szerint az Öreg-hegyre értünk.
Itt hagytuk az autót, hogy sétáljunk is. Nem vagyok híve annak, hogy autóval hódítsunk meg egy hegyet. Itt hittem azt, hogy innét csak 400 m-re van a csúcskõ. Késõbb kiderült tévedtem és innét még 2 km. Ezentúl jobban kifogom elemezni a Google Earth-öt indulás elõtt.
Könnyõ terep a Béci-hegy, szépen felfestett turista jelölésekkel. Csak menni kell.
Felfelé menet akad látnivaló bõven.
Sok, nagyon régi vályogházat csodálhattunk meg.
Kitudja annak idején hányan ittasodtak le ezekben. Mert szõlõ ültetvény sok van erre, az biztos.
Nem tudom hány évesek lehetnek és mirõl mesélhetnének, de szívesen meghallgatnám õket.
Csalóka a hegy. Mielõtt megtaláltuk volna a csúcskövet, párszor már hittük azt, hogy már ott vagyunk. Aztán mégsem. Két csalóka emelkedõ és két megtévesztõ kõ után találtuk meg a nem éppen szokványos környezetben lévõ csúcskövet.
„Tornyunkat” az egyik helyi pince szõlõlugasához erõsítettem. Mivel nem volt ott senki, így gondoltam nem lesz baj belõle.
Mivel rosszul mértem fel a távolságokat elõzõ nap az interneten, így 20 perces késéssel kezdtem el rádiózni. Apa már hívott is telefonon, hogy hol vagyunk már. Ez volt az elsõ alkalom, hogy állnom kellett rádiózás közben. De nagyon ment. Nem tudom, hogy annak köszönhetõ, hogy az interneten felírtam magam mindenhova, ahová csak lehetett, vagy csak a terjedés miatt. Most csináltam amúgy a legtöbb QSO-t egy aktiválás alatt, összesen 86-ot, 7 és 14 megán. Köztük 5 HA állomást (3HK, 7UG, 2VR, 4KB, 3HP) és aminek nagyon örültem két amerikait (N1EU, W1OW) is sikerült összehoznom. 14 megán verseny volt, így ott nem volt egyszerû rádiózni. 1 óra QSO-zás után a hátam nagyon elgémberedett, de gyönyörû idõ volt és öröm volt kint lenni.
Rádiózás közben a távolban lévõ Horvát hegyekben gyönyörködtem és gondolatban a következõ Szlovén sotázást terveztem.
Nagyon jó kis QTH-nk volt. Sajnáltam, hogy a gazda nem volt itt és nem tudtam megkóstolni a helyi borokat.
Lefelé menet a távolban a Drávaban is gyönyörködhettünk.
Egyre jobb idõ volt. Megálltunk egy képet csinálni ennél az aranyos kis kápolnánál.
Találtunk régi szõlõprés darabokat is.
Hazafelé még megálltunk a helyi kastély parkjában megkeresni a geoládát. Zsuzsi mögött a hazai organikus építészet egyik gyöngyszeme a Makovecz Imre által tervezett könyvtár látható.
A könyvtár mellett a klasszicista Szapáry kastély.
És a két épület mögött található a 2010-ben Év fájának választott körülbelül 500 éves, 20 méter magas, 600 cm törzsátmérõjû és 36 méteres korona átmérõjû óriási Platánfa.
Körbesétáltuk még ezt a gyönyörû szép kastélyt, mielõtt elindultnk haza. Öröm volt látni, hogy napi használatban van, ugyanis Mûvelõdési központként mûködik.
Örömmel töltött el a tudat, hogy ezen hegy aktiválásával teljesítettem a következõ gyalográdiós diploma fokozatot, azaz a FELFEDEZõ-t. Ezután már csak egy van.

Szép vasárnapi napunk volt. A gyönyörû õszi környezetben öröm volt ismét a természetben lenni. Sikerült aktiválni a nem túl népszerû Béci-hegyet. Én voltam ugyanis a negyedik rádióamatõr ezen a hegyen. Megtaláltuk a geoládát és hazaértünk a Forma-1 rajtjára. Már várom az újabb sotás napot! 73! 3LV – Libás Vili -