Kirándulás a zempléni Cser-hegyen

Ajánlott turistatérkép: 22. Zempléni hegység Észak térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA2VR

EM-098 - Cser-hegy (Telkibánya, 507 m ASL); QRA: KN08QL54, 2 pont, HAFF-047

A karácsony utáni pihenés egy részét a Zemplénbe terveztem. A baráti társaság örömmel jött velem a Cser-hegyre, ahova Telkibányáról egy közepesen nehéz kirándulás keretében látogattunk el. A csúcsra jelzett út nem vezet, és mivel régebbi beszámolók nem szolgáltak támpontul, így a véletlenre és a leleményességünkre bíztuk magunkat és indultunk neki a hegynek.

A faluban a piros jelzésen indultunk el és tértünk rá a Füzér felé vezetö útra illetve túristaútra (az országúton megy hosszabban a piros jelzés).
Ez az enyhén emelkedö út a faluban és azon kívül is végig, könnyen járható és nem volt rajta jelentösebb forgalom.
Itt a faluból kiérve folytattuk a piros elágazásáig (Füzér, illetve Hollóháza felé visz a piros jelzés), majd tovább az országúton egészen addig a kanyarig, ahol a csúcs DKK-re esett. Itt letérve az országútról egy erdei úton haladtunk tovább.
Ezen az úton kell majdnem egészen végig menni. A hegytöl NY-ra esö kis magaslaton érdemes az utat átvágni a hegy lábáig (kb 250 m) terjedö területen, ahol egy kis ösvényen mehetünk tovább és É-ról megkerülve a csúcsot indíthatjuk a csúcs meghódítását.
A csúcsot ÉK-röl tudjuk könnyedén elérni, de innen már nem vezet semmilyen ösvény, csak a hóban tudtunk, óvatosan haladni. Pár perces utat követöen értünk föl a fákkal benött csúcsra, ahol a csúcskövet nem találtuk meg.
Antenna telepítése a csúcson. A csapat gyürüjében egy rövid aktiválásra futotta 40 m-en.
Visszatekintve itt jártunk (a kép közepén a Cser-hegy).

Bár a hosszabb utat választottuk, de a hóban talán így tudtunk jobban feljutni a tetöre. Az 5 órás séta mindenkinek tetszett. A csúcson ilyenkor van némi kilátás, de ha a tavasz ezt bizonyára megszünteti.