Rózsacsapda

Ajánlott turistatérkép: 5. Börzsöny térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA2EBA

KM-033 - Csák-hegy (Márianosztra, 378 m ASL); QRA: JN97KU35, 1 pont

A hétvégén a márianosztrai kisvasúttal kirándultunk, majd utána elindultunk a lányommal a közelben lévő Csák hegy meghódítására. A kocsit Márianoszta szélén, a településről kifelé haladva a Kossuth utca utolsó leágazásánál tettük le.

Pont a leágazással szemben, az út másik oldalán található a kereszt.
Ez az út az elején még könnyen járható, de aztán már csak óvatosan az erős vízmosások miatt.
A beszámolóm végén lévő GPS utvonal szerinti leágazásnál (itt valamilyen vízátemelő szivattyú is található) fordultunk jobbra és haldtunk tovább egy gazdag aljnövényzetű, vagy inkább erőteljesen gazos :) földúton.
Ezen az úton haladva az első baloldali elágazásnál ráfordultunk a kép szerinti még gazosabb útra toronyiránt. Én erről a szakaszról neveztem el a beszámolót, ugyanis a kislányom közölte, hogy ez az út egy "Rózsacsapda", járható de több helyen is szúrós bokrokkal kellett megküzdenünk.
Majd ezt követően jött a fekete leves ... megérkeztünk a régi kőbányába, toronyiránt megmászva a falat felértünk a hegy tetejére.
A régi hegynek gyakorlatilag kettő csúcsa is megmaradt, mind a kettőre felmásztunk, de a legnagyobb szomorúságomra csúcskő nincs egyiken sem, ezért a legmagasabb pontról elkezdtem az aktiválást.
Az elmaradhatatlan fotó az aktiválás legmagasabb pontjáról.
Ez pedig a megtett kb. 2 km útvonala.

Lehet, hogy rövid és a legnagyobb részén könnyen járható úton mentem, de a kőbányában való sziklamászás miatt az én útvonalamat csak azoknak javaslom, akik nem ilyednek meg a kőtörmeléken való meredek fel és le mászástól és nincs tériszonyuk.