Vízen át, hegyen át (S5/GS-025)

Koloh János, HA4FY - 2013-06-01
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA4FY, HA4GGQ

Vas Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság és az RSOE minden évben megrendezi a Szent Flórián emléktúrát a tűzoltók és más tüzes mesterségek védőszentjének tiszteletére. Gábor, (HA4GGQ), aki korábban elszántan védte a katasztrófát, évek óta győzködött, hogy menjek el vele erre túrára. Az idén ráálltam, persze úgy, hogy egy kis SOTA is legyen benne.

Az első nap programja egy 20 kilométeres vízitúra a Rábán. A hajóban elől Robi, a mugli serpa, akinek még nem sikerült elvenni a kedvét, hogy rádiós kalandjainkra velünk tartson. Középen én vagyok az ellensúly, leghátul pedig a tapasztalataira hivatkozva, önmagát kapitány-kormányossá kinevező Gábor. Itt még teljes az összhang, de különböző külső (folyékony) körülmények később megbontották, és a cél előtt 1 – 2 kilométerrel a kapitány egy szempillantás alatt felfordította a hajót. Ő persze a gályarabokat okolja. Az hogy, valóban mi történt, már soha nem fog kiderülni, tény, hogy fürödtünk egyet. (A fotóért köszönet Balázsnak, a egyik szervezőnek, a túrán készült többi képet itt lehet megtalálni.)
A kiírás szerint a második nap gyalogtúra az Őrségben, de mivel mi erre már sokszor jártunk korábban, erre a napra egy szlovéniai, ausztriai bringás rádiózást terveztünk. Alsószölnökről indultunk és a Felsőszölnök utáni jó 380 m magas nyeregbe felkapaszkodva léptünk be Szlovéniába.
Innen a Lukaj patak mentén, nagyon szép tájon, parányi településeken keresztül hullámvasutaztunk Hegyszorosig (Sotina) az első (és mint utólag kiderült utolsó) csúcs lábához.
A szőlők közt keskeny és igen meredek aszfaltút vezet a csúcsig.
A Goricko (Goricsko, régebbi nevén Vendvidéki-dombság) legmagasabb csúcsa, a Sotinski breg (Kugla, Stattelberg) 418 m magas. A csúcson kilátó és egy meteorológiai állomás található.
Kilátás nyugat felé az Alpok hófedte csúcsaira.
Ez lett volna a következő célpont (Serdiski breg - S5/GS-026)

A kissé nehézkes aktiválás után visszagurultunk a völgybe. Eléggé eltelt az idő, az erőnlét sem volt teljesen rendben, így úgy döntöttünk, hogy a tervezett másik szlovén csúcsot kihagyjuk. és egyenesen a Stradner Kogel (OE/ST-308) tévétoronyához vesszük az irányt. Amíg újraterveztük az útvonalat, leszakadt az ég. Ugyan a legvadabb részét egy fűrésztelep kies ereszaljában átvészeltük, azért sikerült rendesen bőrig áznunk. Persze a rádiózástól is elment a kedvünk, a legrövidebb úton, a Dobra-patak (Doiberbach) mentén még néhány záport leküzdve, visszatekertünk Felsőszölnökre. A rábagyarmati táborba visszaérve sem jött meg a kedvünk, így a másnapi „hivatalos” kerékpártúrát is kihagyva, sátrat bontottunk és hazaautóztunk. Kicsit felemásra sikeredett ez a túra, bringázni még valószínűleg visszamegyek a környékre, de azt hiszem az ilyen többnapos, „Flóri”, típusú kalandokhoz kellene néhány év mínusz…