Zörög-tetõ, egy panoráma nélküli hegy

Zsolt, HG2EBH - 2006-09-02
Ajánlott turistatérkép: 2. Bakony Észak térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HG2EBH, HG2ECZ, HA1DBE

KD-013 - Zörög-tető (Csesznek, 494 m ASL); QRA: JN87WI15, 1 pont

Huh... Egy lakásavató bulit követõen 4 órát tudtam aludni, úgy vágtunk neki Joe barátommal a Bakonynak. HG2ECZ Zsoltékkal Veszprémvarsányban találkoztunk, onnan már együtt mentünk 2 megállót a csodálatos Gyõr-Veszprém vasútvonalon. Idén felröppent a hír, hogy bezárják ezt a vonalat is, ezért is terveztünk ma errefele túrát. Szerencsénkre a masiniszta jókedvében volt, így a vezetõállásból videóra tudtuk venni a Vinye és Porva közti legszebb szakaszt ;)

Porva-Csesznek állomáson szálltunk le a vonatról és onnan támadtuk meg a KD013-at... Gyors térkép megszakértés folyik éppen a vadászház mellett...
Rögtönzött eszmecsere a szoftveres RAID nagyszerû voltáról... :)
Na itt már csak pár lépés a csúcs, csak éppen nincs út és egy kerítés is az útunkat állta... Nincs más hátra, a közönség megszavaztatása után igénybe kell venni a telefonos segítséget... :) Tnx HA4FY
Természetesen meglett a csúcs és mivel nem kellett drága perceket eltölteni a "csodálatos panoráma" megtekintésével (merthogy nem volt), így nekiláttunk aktiválni a csúcsot...
Képen HG2ECZ és HG2EBH Zsoltok egyszerre nyomját a CQ-t 2m-en és 70cm-en... :)
Sajnos 70cm-en mindössze 2db ellenállomásom volt HA2NC Pista és HA2KID Beni személyében, senki mást nem sikerült elcsípni, pedig rendesen kiabáltunk minden irányban 10W-tal... Ez volt az elsõ próbálkozásom a 70cm-es YAGI-val, de ezért a 2db QSO-ért kár volt felcipelni, mert gumiantennával is hallott minket Pista és Beni...
Fotó: A 70cm-es YAGI és Joe, mint R1-es forgató :)
A sikeres csúcsaktiválás egyik lényeges eleme a pontos LOG vezetés :)
HG2ECZ Zsolt tegnap este rögtönzött 70cm-es kollineárja viszont nem hozta a várt paramétereket...
(jólvanna, ennél szebben nem tudtam leírni, hogy a gumiantenna nagyobbat szólt :D )
Aktivitás után irány Vinye vasútállomás...
Egy fotó a csapatról, lefele jövet.
A hegy lábánál egy helyen elnéztük a túrista jelzést... Joe a GPS-el, HG2ECZ Zsolt a térképpel próbál kiutat találni...
A papírtérkép bizonyult jobb eszköznek... :)
Vinye mellõl visszatekintve a Zörög-tetõ... Ide sem jövök többet rádiózni...
Ha már ilyen szépen invitált a reklám-tábla, akkor bekukkantottunk a Pokol-csárdába egy bambira... :)
A nap vége felé a kiszáradt gyalográdiósnak kell egy kis folyadék a hazaútra... :)
Útban a vinyei vasútállomásra... Mára véget ért a nap... Levezetésképpen azért potyáztunk mégegyet a Vinye-Porva szakaszon, megcsodálva a Cuha-patak völgyét.
Balra HG2ECZ, jobbra HG2EBH gyalográdiós motyója a vonaton... Részemrõl kis fejlõdés a 70cm-es yagi, de 2m-re is kell találnom valami megoldást...

Nagyon jó volt ez a nap, ami elsõsorban a profi szervezésnek és a túravezetésnek köszönhetõ ;)
A hegy nem fogott meg, mert a tetejérõl nincs semmi kilátás... Nekem meg az jár... Punktum... :)
A nap folyamán készült fotók megtekinthetõk a képtárban...
A vonatból készített videók meg letölthetõk innen... ;)