Egy régóta kerülgetett csúcs

Bodnár Lajos, HA5AZC - 2013-10-09
Ajánlott turistatérkép: 2. Bakony Észak térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC


Érintett SOTA csúcsok:
  KD-003 - Középső-Hajag (Hárskút, 646 m ASL); QRA: JN87UE85, 4 pont


Mivel a főváros környéki csúcsokat már végigjártam, így már csak a távolabbiak várják az aktiválásomat, hi. Ezek viszont az utazás szempontjából eléggé költségesek. Ki kell várni egy kedvező fuvar és/vagy szállás lehetőséget. Na ez most bejött. Volt két szabad napom, így ismét elmentem a Bakonyba.


A Középső-Hajagot már évekkel ezelőtt kinéztem, de valahogy mindig kiesett a szórásból. Herend irányából terveztem a felmenetelt. Kinéztem egy utat, amelyen - gondoltam - megközelítem a hegyet. Azonban ahogy áthaladtam a települést keresztező vasúton, egy behajtani tilos tábla fogadott. Eleinte még filóztam, hogy behajtsak vagy ne, végülis leparkoltam az Erdészet telephelye mellett és nekivágtam a távnak. Innen légvonalban a GPS 6 km-t mutatott.
Még jó, hogy nem hajtottam be, mert kb. 1 km után volt egy útelágazás, mindkét része sorompóval "védett". (Bár a sorompók nyitva voltak.)
Ilyen szép hosszú, egyenes, kissé emelkedő, aszfaltos úton gyalogoltam vagy 4 km-t. Útközben néhány erdészeti autó elhajtott mellettem. (Nem akartak felveni, hi.)
Még otthon kinéztem, hogy az "S" kanyarokban kell letérnem a s- jelzésen. Na, ez valahogy kiment a fejemből. És párszáz méterrel hamarabbt tértem le a térképen p+ jelzésű útra. Nagyon kellemes kis út volt, csak éppen elment a hegy mellett. Megkerülte. (Egyébként itt kellett volna letérni. A fán látszik is a s-.)
Az úton végig ilyen "szabályos", szalaggal ellátott útjelzések voltak. Ugyan nem p+, de, ha valaki tudja - ismeri - akkor ez nagy segítség.
Az erdőben összefutottam egy birkanyájjal is.
A fákon többször találkoztam ilyen - számomra ismeretlen jelzéssel. Nem tudom mit jelent, de aranyos. Amikor már jó sokat mentem a "szalagos" úton és láttam a GPS-en, hogy távolodom a céltól, hát letértem róla és toronyiránt nekivágtam a csúcsnak. Nem volt messze: légvonalban kevesebb mint 800 m, de a szintkülönbség jó nagy volt. Nem tudom mennyi, de jól megizzasztott, amire felértem. Ráadásul jóval később értem fel az eredetileg tervezett időhöz képest.
Épp a Bakony Rádióklub mellett értem fel. Megkerestem a csúcskövet. Kb. 80-100 m-re volt az utak között. (Sajna a képet kitöröltem.) Lehetett volna oda is települni, de inkább visszamentem a rádióklub épületéhez és ott rendeztem be a QTH-mat. Ülve, asztal mellett rádióztam, hi. (Ritkán adatik meg az ilyen luxus, hi.)
Az aktiválás jól indult, fél óra alatt 33 qso - közte 3 S2S - 40 m-en, majd qsy 30 m-re. Négy összeköttetés után elkezdett szitálni az eső, majd néhágy nagyobb csepp is hullott. Mivel nem akartam elázni, és a visszaút is ugyanolyan hosszúnak tünt, ezért inkább bontottam. Utólag kiderült, kár volt. Az eső 15-20 perc után elállt, sőt az ég ki is tisztult. Ráadásul még az első aksimat sem merítettem le. (Potyára cipeltem kettőt, hi.)
Visszafelé még meglátogattam az elhagyott katonai objektumot. Filóztam rajta, hogy felmásszak-e a toronyra - onnan biztosan lett volna kilátás (nem úgy mint a csúcs környékéről) - de végül is letettem róla. Viszont rátaláltam a s- jelzésre, amely szépen visza is vezetett a - hosszú egyenes - aszfaltos útra. (Egyébként az aszfaltos út egészen felvisz a volt katonai objektumig. Kerékpáros SOTA-soknak ideális.)


Így, Herendről indulva, jó kis túra volt. Gyalogoltam vagy 16-18 km-t. A könnyebb, akarom mondani a rövidebb csúcs-meközelítéshez vagyok hozzászokva, de jól esett ez a kis gyaloglás. (Csak azok a fránya szárnyashangyák ne szeretnék annyira az izzadt embert, hi.) Visszafele jövet beleakadtam "az óriás pöffeteg tanösvénybe", gondoltam, végigjárom, de pont a másik irányba vezetett, mint amerre én akartam haladni, vissza a kocsihoz.


Utolsó módosítás: 2013-10-11 22:53

(41 megtekintés)