Ősznézőben a Kámoron

Ajánlott turistatérkép: 5. Börzsöny térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA4BF

EM-017 - Kámor (Nagyoroszi, 661 m ASL); QRA: JN97MX24, 4 pont, HAFF-004

Az őszi színeket szerettük volna megtekinteni még egy családi ~10km-es gyalogos túra keretében. Ami végül is túl is lett teljesítve. Gondoltuk, hogy a Kámor csúcsától nem messze lévő geoládát is majd megkeressük, de végül is erre már nem került sor idő és kedv hiányában.

Az autót Diósjenő határában hagytuk egy behajtani tilos táblánál. Érdekes, hogy a tábla szövegét mennyien hagyják figyelmen kívül. Mondjuk az is igaz, hogy az innen kb. 2.5km-re lévő parkoló van a geoláda parkolójának is megadva.
Felfelé menet egy kis furcsasággal találkoztunk. A sárga jelzés amin mennünk kellett az út kb. felétől egy másik útvonalat kapott. Az oda úton a GPS-ben eltárolt openmaps térkép alapján mentünk (az sem volt egy régi frissítés).
Megcsodáltuk az ősz színpompáját és a hulló leveleket is... Idén már nem sokáig lesz ilyen szép látvány az erdőben sétálni.
Találtunk egy szőrös hernyót is. Próbáltuk a földön is fotózni, de kézben egyrészt jobban mutat, másrészt csikiz rendesen...
Az aktiválást 7MHz-en kezdtem, bízva abban, hogy a Slovéniában tartozkodó kis csapattal is összejön majd 1-2 S2S qso. Folytatásként 14 MHz jött, majd a bontás után tettem egy erőtlen kísérletet 2m FM-en a kézi rádióval.
Erre jártunk... Visszafelé kipróbáltuk az új sárga jelzést. Hát, a régihez képest egy 20m-el magasabb dombot mászat meg, sokat megy a gerincen. Üzenem a változtatónak: a régi nekünk jobban tetszett! Több kép: https://ha4bf.ham-radio-op.net/sota/ oldalon...
A gombaiak fotóztak gombát is :)

Összességében 43 qso sikerült, 1 S2S HA2VR/P Gyulával 14MHz-en (ahol kevésbé számítottam rá). Eszközök: FT-817ND, 3S LiPo akku, 7/14MHz-re méretezett inV dipól antenna, TH-D7 kézi. A 43 qso azért is érdekes, mert a csúcs HAFF-004-es körzetben van és az aktiváláshoz elvileg 44 összeköttetés kell. Szerencsére más HAFF-004-es qso-val is összevonható, így biztosan meglesz már a kellő számú összeköttetés. A végére 12.1km-t sikerült sétálnunk, élményekkel tele és kellemesen elfáradva indulhattunk haza.