Mátrai képek az utolsó bónusz-napon.

Szabó Mihály, HA7SZA - 2014-03-15
Ajánlott turistatérkép: 14. Mátra térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA7SZA, HA2VR, HA5OT

EM-005 - Tót-hegyes (Mátrakeresztes, 815 m ASL); QRA: JN97VU99, 8 pont
  EM-002 - Galya-tető (Mátra, 964 m ASL); QRA: JN97WV99, 10 pont
  EM-001 - Kékes (Mátra, 1011 m ASL); QRA: KN07AU19, 10 pont, HAFF-031

HA2VR Gyuszi, HA5OT Ottó mátrai csúcsok aktiválását tervezték és szíves meghívásuknak eleget tettem. A gyalográdiós levelezőlista alapján nagy kirajzás mutatkozott a téli szezon utolsó napján. Bakony, Pilis, Börzsöny, Mátra, csak győzzük a csúcs-csúcs összeköttetéseket naplózni. Az időjósok „markáns hidegfront” betörését jövendölték, érkezése É felől a kora délutánra volt várható. Gondoltuk, addigra éppen teljesítjük a túránkat.

Az OMSz térképe a várható szélsebességről és eloszlásról délutánra. Szép kilátások...
Első csúcsunk a Tót-hegyes volt. Mintegy 2 km könnyű séta után értünk fel, közben találkoztunk a Pásztó 50/40/25 teljesítmény túrázókkal. A csúcs éles gerinc, nem kedvez a dipól telepítésének, HA2VR Gyuszinak ezzel nehézsége támadt, a feltámadt erős szél sem segített. Mi, HA5OT Ottóval 2m-en aktiváltunk. Csúcs-csúcs QSO sajnos, csak egy volt, HG7WAV/P Viktor a KM-008 Bugyihón dolgozott. Hol vannak a fiúk a Bakonyban?
Galyatetőre települtünk át, a megszokott aktiváló helyünk, a kilátó éppen átépítés alatt áll, ezért a háromszögelési pontnál vertünk tanyát. Itt a szél már olyan erősen támadott, hogy szóba sem jött a rövidhullámú antenna kiépítése, 2m-en dolgoztunk. Csúcs-csúcs QSO ismét HG7WAV/P Viktorral sikerült, ő az EM-039 Karajsón volt. Különleges hívójelet is naplóztunk, köszönjük HA5SOTA Pista!
Utoljára maradt a Kékes, a szél mind nagyobb erővel dühöngött, kavarta a port, a száraz leveleket. A QTH-nk az étterem melletti asztalon épült ki. HA2VR Gyuszi 40m-en távírózott, HA5OT Ottó 10m-en kísérletezett, de végül ő is 2m-en aktivált. Csúcs-csúcs QSO egy volt, mint korábban, most is HG7WAV/P Viktort értük el a Kámor EM-017 csúcsán.
Alig tudtuk befejezni a bontást szárazon, a viharos szél már úgy vágta hozzánk az esőcseppeket, hogy nagyon kellett igyekezni a kocsihoz. A hőmérséklet 3,8C fokra esett. Közben Pécs környékén 18C fok volt... Fél 3 volt helyi idő szerint. Hát, nem tévedtek a szél-térképes előjelzéssel...
A beszámolót új képekkel nem lehet átdolgozni úgy, hogy az eredeti sorrendet felborítsuk...a korábban törölt kép újra visszajön. Fél napi kísérletezés után feladtam a küszködést, marad, ahogy van... Ezért ide, a végére teszek képeket, amiknek előbb kellene lenniük és bocs a felesleges ismétlések miatt :-(((. Teljesítmény-túrázókkal a Tót-hegyes alatt.
HA7SZA idegen tollal...
Csapatunk a Tót-hegyes csúcsán
HA2VR Gyuszi ellenőrzi a berendezést.
HA2VR Gyuszi és HA5OT Ottó az induláskor, napsütés, enyhe szél...

Sajnos, a Bakonyba kitelepült állomásokat nem hallottuk egyik csúcsról sem. Köszönjük az aktív megfigyelőinknek azt, hogy követtek minket csúcsról csúcsra.