Szilveszter előtt a Zermplénben

EM-038 - Korom-tető (Füzérradvány, 527 m ASL); QRA: KN08SM32, 2 pont
  EM-088 - Lipovec (Füzér, 621 m ASL); QRA: KN08SM19, 4 pont, HAFF-047
  EM-092 - Solymos (Pálháza, 545 m ASL); QRA: KN08QK86, 2 pont, HAFF-047
  EM-019 - Szurok-hegy (Kéked, 645 m ASL); QRA: KN08QN53, 4 pont, (HAFF-047)
  EM-021 - Pál-hegy (Hollóháza, 631 m ASL); QRA: KN08QM77, 4 pont, (HAFF-047)

Az ünnepek közötti időszakot egy nagyobb lélegzetű zempléni túrára szántuk. Telkibánya volt a kiindulási pont és onnan cserkésztük be a csúcsokat.

Az első csúcsra Füzérradványból indultunk. A kék + jelzésen illetve onnan a kerékpáros úton mentünk és É felöl, a határ irányából kerestünk utat a csúcshoz. Találtunk is jelzetlen utat, amelyen egészen a csúcsig fel tudtunk menni. A csúcsról, amely fákkal övezett, É felé van kevés kilátás.
Lefelé jövet láttuk meg, hogy nem kellett volna a kék +-ról letérni és menni a kerékpáros úton, hanem közvetlen a csúcs alatt lehet felmenni egy nem jelzett, de nagyon jól járható erdészeti úton. Ezt érdemes választani annak, aki ezt a csúcsot tervezi be magának.Nincs kép
Innen a kék + folytatása következett a Lipovec felé. A kék +-ról áttértünk a kék háromszögre, néhány 100 m után pedig a kerékpáros útnak jelzett jól járható erdészeti útra. Itt a csúcs alatt váltottunk a határ vonalán haladó zöld jelzésre a csúcs irányába. A zöld valamivel nehezebben járható, elég köves.
A Lipovecről szintén csak kis kilátás van. A Nagy Milic felé nagyon meredek (Füzér felé lehet arra lejutni), mi visszafelé a zöld, onnan a kerékpáros út, majd a kék háromszög és a kék + érintésével Füzérkajatára mentünk befejezve az első napi kirándulást.Nincs kép
Második nap a Solymos következett. A sárga jelzésen mentünk, amely végig jól járható és nagyon szép, kényelmes út a patak völgyében. A hegy lábánál a sárgáról letérve vezet egyenesen a csúcs irányába egy meredek, de jól járható erdészeti út. Ez a végére leszűkül és a csúcs alatt 250-300 m-re már csak egy kis ösvényen lehet sűrű fák között menni. A csúcs északi oldaláról van kilátás a környező hegyekre.
Utolsó napon 2 csúcsot vettünk célba. A Hollóházát Kékeddel összekötő országúton halad át a sárga háromszög jelzés. A kereszteződésben parkoltunk le és onnan szinte egyenes, jól járható út vezet a Szurok hegyre, amely a határon van. Innen nincs kilátás. Az országútról a másik irányba a sárga háromszög, majd a piros + jelzésen lehet megközelíteni a Pál-hegyet. Én rátértem a piros jelzésre, de nem érdemes arra menni. Jobban jártam volna, ha kb 1200 m-t haladva a kocsitól (sárga háromszög majd piros + jelzésen) az erdészeti utat választom és ÉK felől az erdészeti útak valamelyikén (több is visz fel) szinte toronyiránt nekiindulok a hegynek. Az út egy idő után elfogy és csak a fák között, viszonylag meredeken felfelé haladva érhetjük el a csúcsot, ahonnan K felé, Hollóháza irányába van némi kilátás (a csúcsról kicsit lejjebb kell menni tüskés-bokros területen). Én visszafelé megkerestem a térképen lévő, a piros jelzésre vivő nyiladékot, amelyre a csúcsról nagyon meredeken kell lefelé menni.
Ilyen fák között kell a Pál-hegyre a túrista és az erdészeti útról letérve menni felfelé.
A Korom-tető és a Lipovec 1 nap alatt járható Füzérradványból. Telkibányáról ugyancsak 1 szűk napot érdemes számolni a Solymosra. A Szurok-hegyre egy óra alatt fel lehet menni (az út második fele kicsit meredekebb), a Pál-hegyre erős másfél órát kell felfelé számolni. (A képen a Pál-hegyről elénk táruló kilátás látható.)