Hajag-tetõ, a vasárnapi tor-túra

Ajánlott turistatérkép: 2. Bakony Észak térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HG2EBH

KD-003 - Középső-Hajag (Hárskút, 646 m ASL); QRA: JN87UE85, 4 pont

Pintyõ barátommal tavasz óta tervezzük, hogy felmegyünk egyet Hajag-tetõre. Erre a hétvégére a balaton-parti party volt a cél, de sajna a munka közbeszólt (csak szombat délután szabadultam el), így a nagy kör-qso-ról lemaradtam... Maradt hát a Hajag...
Kis naívan azt hittük, hogy még szombat este be tudjuk venni a hegyet, de Csehbányáról indulva kb. félúton jól eltévedtünk... Iránya haza és vasárnap frissen nekiindultunk a Bakonynak...

Bakonyjákóról indultunk, neki a Bakony sûrû erdeinek... :)
Itt-ott nem volt túl biciklis-barát a piros túristaút :)
Itt éppen Pintyõ tolja felfele Zsuzsi drótszamarát... :)
Itt tartottunk kb. félúton... A többiek lesápadtak, mikor megmutattam, hogy hova megyünk :)
Kb. 450m ASL környékén egyre barátságosabb formát öltött a piros túristajelzés... Nagyon bíztató :D
Végre a csúcson... A nap már dobja le az ékszíjat, sötétedik ezerrel, gyorsan pár fotó a helyrõl... Elsõ körben a vízmû tornyát néztem ki QSO-zás céljára (tavaly is megmásztuk), de sajnos idõközben beköltözött az NHH automata frekvencia-spektrum figyelõ rendszere... Hát köszi... Nem tellett saját toronyra? :D
Bakony Rádióklub versenyállomása... Talán a webkamera is látott minket :)
Gyors csúcsaktiválás a klub tornyáról, aztán 3 QSO után spuri lefele, mert ránksötétedett teljesen...
A hegyrõl Herendre gurultunk le, a kis bicólámpáink fénye mellett elég vadregényes volt az út :)
Ez pedig már Herend, a porcelán manufaktúra díszes bejárata. Beültünk a BISTRO nevü kisvendéglõbe, hogy bevárjuk a felmentõ sereget a furgonnal.
Az útvonal: Bakonyjákó -- Németbánya -- piros túristajelzés -- Középsõ-Hajag (KD003) -- Herend.
Összesen 28km, de olykor elég zúzós tereppel és meredek kaptatókkal.

Sajnos elszámoltuk magunkat az idõvel, mert ránkesteledet, mire felértünk. Emiatt rövid volt az aktiválás és a volt orosz bázis megpislantása is kimaradt, pedig Pintyõ meg szerette volna nézni. Majd legközelebb... :)
Jövõ hétvégén Hármashatárhegy van tervben ;)