Két csúcs a Mecsekben

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC

DD-002 - Tubes (Mecsek, 611 m ASL); QRA: JN96CC46, 4 pont
  DD-006 - Rózsa-hegy (Mecsek, 532 m ASL); QRA: JN96CC07, 2 pont

A reggeli hűvös - 4 fok -, de napos időben megindultam a párommal a Mecsekbe. Gyakorlatilag Pécs belvárosát megkerülve tértünk rá a hegyre felvezető útra.

A kocsit a Remete-rét melletti beállóban, a kerékpár út mellett parkoltam le. Nem is gondoltam volna, hogy ilyen népszerű a hegyekben kerékpározni.Az előző vasárnap is többen tekertek fel - a durva köves-betonos úton - a Bati-kereszt kilátóig, de ma, kedden is jónéhány emberrel találkoztam a Tubesra fel, illetve levezető turista utakon. (Alföldi ember lévén, és a sík utakat kedvelem, hi.)
A rét - tisztás - kellemes ki pihenőhelyül szolgálja a turistákat. Megnézve a térképet, majd a számos útirányt mutató táblát, e esőbeálló mellett elhaladva a z+, majd a s+ úton mentünk fel. Innen a GPS-em a Tubest légvonalban mintegy 1.5 km-re mutatta.
A tájékoztató tábla csak a z+ és a s+ utakat a Hét törzs emlékkövéig 2 km-re adta meg. Innen a s- jelzésen - légvonalban kevesebb mint 1 km alatt - mentünk fel a csúcsig.
A tetőn a katonai objektum mellett egy jellegzetes, de nem mindennapi formájú (és anyagú - a felső része vasbeton) kilátó, a János kilátó fogadott. Gyorsan fel mentünk és körülnéztünk. Alattunk majdnem az egész Pécs, hazánk 5. legnagyobb volt látható. Körben pedig a Mecsek domborulatai. A kilátó előtt lévő padra települtem, így ismét egy kényelmes qth-t tudtam berendezni.
A dipól egyik végét a kilátó vaskorlátjához rögzítettem. El is húzta az SWR-t. A számos hiábavaló cq-zás, majd az első pocsék riport után az antennát áthelyeztem merőlegesre a kilátóra és hosszabb madzaggal rögzítettem. Így már mindjárt jobb lett. Bár a 40m nem igazán "húzott". Közel másfél óra alatt, ameddig az egyik aksim bírta rádióztam, 40 m-en 13, majd 30 m-en 45 összeköttetést naplóztam, benne kettő S2S.
A bontás után, már az ismert turistaúton sokkal gyorsabban leértünk a Remete-rétre: Egy kis frissítőt magunkhoz véve, az utat keresztezve a Dél-Dunántúli kék, illetve piros kerékpáros túraúton indultunk tovább a Rózsa-hegyre.
Az út átvisz a hegyen, de nem érinti a csúcsot. Kb. 1 km után, jobbra letérve egy erdészeti útra pár száz méter után kiérkeztünk egy tisztásra. A csúcskövet nem lehetett látni, azt a GPS a bozótosban - 30-40 m-re mutatta. Átvágva a szúrós szeder, illetve - stílusosan - rózsabokrokon, a csúcskő az erdő szélén volt.
A tisztás a háttérben, a másik oldali fasor, erdő előtt. Azon települtem. (Nem olyan kényelmes helyen, mint délelőtt a Tubesen.)
A tisztás. (Háttérben a nagyobb fák mögött az ide vezető út.) Kilátás a csúcsról gyakorlatilag nulla.
Ezen a helyen is bő egy órát rádióztam három sávon, 40 - 30 - 20 m-en, összesen 53 qso-t könyveltem el. Semmi extra. Alapvetően a szokásos chaserek kerültek a logba. A rendszeres használat, sokszori telepítés-bontás után az antenna megadta magát, több helyen is elszakadt, használhatatlanná vált. (SWR!) Ezek után bontottam és estére várt rám a nagyjavítás. (Saját káromon már megtanultam, hogy többnapos aktiváláshoz mindig kell vinni pákát is, hi.)

A hegyről visszatérve megálltunk Pécsett. Már régen jártam itt, ezért eltöltöttünk pár órát. Sétálgattunk, megnéztük a város nevezetességeit, majd vacsora után visszatértünk a szállásra. Ismét egy kellemes nap volt két sikeres aktiválással.