Vonatos kaland

Ludvig Ottó, HA5OT - 2014-08-09
Ajánlott turistatérkép: 22. Zempléni hegység Észak térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5OT


Érintett SOTA csúcsok:
  EM-043 - Magas-hegy (Sátoraljaújhely, 514 m ASL); QRA: KN08TJ56, 2 pont
  EM-051 - Kecske-hát (Sátoraljaújhely, 482 m ASL); QRA: KN08TJ44, 1 pont


Remek ötletnek tűnt a Sátoraljaújhely fölött két csúcsot tömegközlekedés segítségével aktiválni. Terv szerint 7 óra 30 perc utazás árán, nagyjából ugyanennyi idő áll majd rendelkezésemre aktiválás céljára. A két csúcsot egy kör úton vasútállomás kiindulással és érkezéssel szándékoztam érinteni.


Induláskor elég vacak idő ígérkezett, legalábbis a vonat ablakán keresztül. Szerencsére, mire megérkeztem megjavult valamicskét. Mondjuk volt ideje...
A Magas-hegyre a város végén levő bob pályától indul a turista út. A pályaudvaron a helyi erőktől próbáltam megtudakolni, hogy esetleg valami buszjárat nem megy-e arra az állomásról. Látva, hogy a többi utas gyalogszerrel széledt szanaszét, leszámítva akiért kocsival jöttek, jobbnak láttam nyakamba szedni a lábam. Az utam a városközponton vezetett keresztül. Helyes kis városka, sajnos a nagy rohanásban elfeledkeztem a fényképezésről.
Mivel egy órám elment a "városnézéssel", nem volt opció, libegővel mentem a csúcsra. Az vesse rám az első követ, aki nem fél, hogy visszadobom...
A turistacsalogató attrakció nagyon szépen gondozott. A tekervényes bob pálya az erdőben vezet. Ide még vissza kell térnem!
Megpróbáltam a hegy tetején levő kilátóból URH-n aktiválni, de egy kárpátaljai magyar amatőrön kívül senki sem válaszolt. Bementem hát az erdőbe azon az úton, amin majd tovább kellett mennem a másik csúcsra.
A magas fák alatt kényelmesen telepítettem az inv-V-t, és 7 megán aktiváltam a csúcsot.
Mivel a kilátóban indokolatlanul sok időt elfecséreltem, hamar nekivágtam az útnak a következő csúcsra.
Az út széles ösvényen vezetett.
Tanösvény.
Itt egy kicsit benőtt rész következett.
Aztán újabb szép tágas szakasz.
A csúcsra alatt egy kicsivel megy el a jelzett turistaút.
A csúcs maga viszont eléggé be van nőve. Nagyjából 2m magasságban tudtam kihúzni a dipólomat, ami meg is látszott az eredményességen. Háromnegyed óra alatt kínlódtam össze a 4 QSO-t. De jó lett volna 50W az FT-817 5W-ja helyett! Sajnos az ilyen alacsonyan telepített antenna inkább NVIS, meg is látszott az összeköttetéseken.


Mivel a két csúcson a tervezettnél jóval több időt töltöttem, lefelé őrült rohanás árán tudtam csak elérni a vonatomat. Nem volt egyszerű azt az 5 percet behozni, amennyivel a vonat indulása utánra prognosztizálta a GPS az érkezésemet az állomásra. Több tanulságot is levontam az esetből. Ez a vonatos aktiválás jópofa, de borzasztó időigényes. Ha pedig ennyire szoros a program, legyen a rádióban bőséges kakaó. Az itt hagyott többi csúcsért még visszajövök...


Utolsó módosítás: 2016-05-24 16:48

(5 megtekintés)