Közel a 2,5 km-hez

Bodnár Lajos, HA5AZC - 2016-09-12
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC

Egy nap kerékpáros városnézés után jött a következő aktiválás. Ezúttal egy kicsit magasabb - igazi - hegyet választottam Stájerországban: Greim, OE/ST-015, 2474 méterrel. És 10 pont!

A szállásunk 850 m magasságban volt. Innen autóval felkapaszkodtunk közel 1700 m-re a Greimhüttéig. Érdekes módon, hétfő ellenére ez a hütte is nyitva volt. A hegyre alapvetően aszfaltos út vezetett, csak az utolsó 4-5 km volt murvás, de az is nagyon jól járható volt. Itt leparkoltunk ...
... és "belenéztünk a célba". Légvonalban 2,5 km, szintemelkedés 750 m. (Baloldalt a hütte.) Gondoltam 1,5-2 óra alatt felérünk. Egy helyi bácsi azt mondta, hogy 2,5 óra. Neki lett igaza: 2 óra 40 percet mentünk fel. Lefelé elég volt a fele idő is (1 óra 20 perc.)
Rögtön egy kis mászással indítottunk. A területen lévő bikákra, tehenekre villanypásztor vigyázott, így ezt a műveletet - a kerítésen való átmászást - többször is meg kellett ismételnünk.
Még 500 m ...
... és elértük a csúcsot. Nem csúcskövet - bár az is volt rengeteg - hanem a csúcson lévő keresztet. Itt települtem. 40 m-en nagyon jó terjedés volt: 45 perc alatt 55 qso-t naplóztam, benne 1 S2S. Ehhez jőtt még néhány qso 30 m-en.
Közben befelhősödött és feltámadt a szél. Igen kellemetlen volt és a hőmérséklet is leesett 10 fok alá. Ezért bontottam, és megindultunk lefelé. Visszanézve, ott a távoli kis tisztáson a parkoló és a hütte. Egy kis palacsintás leves és házi kolbász mellé lecsúszott egy-két üveg PreiselBier (áfonyasör) is. Majd visszaindultunk a szállásra.

Estére kellemesen elfáradtunk, másnapra viszont igen kellemetlen izomlázra ébredtünk. Kellett egy kis pihenő, magunk rendbehozásához, hi.