Ismét 2000 felett

Bodnár Lajos, HA5AZC - 2016-09-14
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC

Egy nap kihagyásával az izomlázunk is csökkent, így nekivágtunk egy újabb csúcsnak, ezúttal Karintia tartományban. Ezt a 2334 m magas csúcsot - Rinsennock, OE/KT-048 - még a téli síelés során kinéztem, de akkor nem volt nálam rádió. (És elég hideg is volt, hi.)

Autóval elmentünk a kb. 1700 m magasan fekvő Turracher Höhe-i szabadidőközpont / síparadicsom területére. A sok fának (erdőnek) köszönhetően itt még a motor-szobrot is fából készítették. Kora ősz lévén a sok felvonó közül csak egy - a Panoramabahn - ment. Ezzel felmentünk 2000 m alá, így már csak 350 m szintkülönbség adódott a kb. 2,5 km-es - légvonalbeli - távra.
Mintegy 50 perces cikk-cakk gyaloglás után elértünk a Kornockbahn-i felvonó tetejére. Innen a gerincen haladva még egy fél órás út állt előttünk. Ebből a kőből készült dombortérkép utánzatból négy darab is volt: a függőleges feliratok az adott hegyre utaltak, míg a vízszintes feliratok Európa városainak irányát, nevét és távolságát mutatták. (Ezek ez év januárjában még nem voltak itt.)
A gerincen haladva innen már "csak" 500 m volt hátra, de innentől emelkedett a terep erőteljesebben. Mozgó köveken, kőlépcsőkön kellett felfelé lépegetni.
Felérve a kereszt tövéből így látszott az út a Kornockbahn-ig. A felhő időnként beterített bennünket, akkor nem sokat lehetett látni a tájból. Itt települtem. Igen erős szél fújt. Bele a fülhallgatómba is. Még az 59+20 dB-es adásokat sem tudtam levenni. Elbújva egy kőszikla mögé, addig forgolódtam, amíg elfogadható volt a vétel. Sajnos nagy QRN-is volt, erőteljes recsegéssel. A terjedés korántsem volt olyan jó, mint 2 nappal korábban.
Mintegy egy óra hosszat rádióztam, majd eléggé átfagyva úgy döntöttem, hogy - két sávon - 33 qso után befejezem az aktiválást. Bontottam és ugyanazon az úton megindultam lefelé.
Fentről így nézett ki a turracher-i tó.
A Panoramabahn-hoz visszatérve nem a felvonóval, hanem a mellette lévő Nocky Flitzer nevű - egész évben üzemelő, 1600 m hosszan futó - bobbal jöttünk le.

A következő aktiválást sajnos a rossz célkiválasztás miatt - nem volt út és meredek is lett volna - nem tudtam megcsinálni. A hazafelé vezető útra tervezett aktiválást pedig elmosta az eső, hi. Ezektől függetlenül, azért jó kis kirándulás volt.