Nyárutó a Pilisben

Ajánlott turistatérkép: 16. Pilis térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA4BF

KM-015 - Nyerges-hegy (Pilis, 558 m ASL); QRA: JN97MR62, 2 pont, HAFF-004

Magunkhoz képest is igen elmaradva a 2016-os évben az első aktiválásunkat a Nyerges-hegyre terveztük. Kihasználtuk az utolsó napot amikor még bőven 20°C feletti hőfokot jósoltak.

Napsütéses időben sétáltunk fel a csúcsig a sárga jelzés mentén Szentendre szélétől. A csúcskő és a csúcs koordinátái elég messze esnek egymástól. Igazából valahol lejjebbi pont van megadva.
Szerettünk volna találni egy szép vadszeder bokrot. Találtunk is, de sajnos úgy néz ki az időjárás nem volt kegyes a szedernek, és valőszínűleg meg is előztek minket a helyi őslakosok :)
Mivel pont ebédidőben értünk fel, letelepedés után nekiláttunk a hozott elemózsia elfogyasztásának.
A felállás a szokásos volt, FT817 + 2sávos inV dipól a 6m-es kicsire összetolható boton
Mielőtt visszaindultunk, megkerestük a helyi geoládát is és készítettünk igen bugyuta szelfiket + még a kamera halszem optikája torzított is rajta :)
Szép napos időnk volt, lefelé a sárgán tovább mentünk az Álló-rétig és egy erdészeti, szép kilátópontokkal tűzdelt úton mentünk vissza az autóhoz.
A vissza úton ilyen volt a kilátás.

Bár elég régen aktiváltam utoljára, de nekem úgy tűnt, hogy feltünően kevés összeköttetés jött össze az alatt a kb 1 óra alatt amíg hívtam 40/20m-en. Igaz lett 3 S2S és 3 WFF összeköttetés is, de hiányoztak a korábbról ismert állomások.