Bán-hegyi tortúra

Ajánlott turistatérkép: 22. Zempléni hegység Észak térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5BV

EM-079 - Bán-hegy (Hejce, 757 m ASL); QRA: KN08PK90, 6 pont, HAFF-047

Néhány napot Telkibányán töltöttünk. Először a Nagy-Milicen tettünk látogatást, majd másnap a Bán-hegyet vettük célba.

Hejcén a faluvégén parkoltunk és a piros négyzet jelzésen indultunk el.
Jól járható erdészeti úton haladtunk, mellettünk rengeteg gomba az erdőben, virág az út szélén.
Kb 5 km folyamatos emelkedő után értünk el egy jelöletlen erdészeti utat a jobb oldalon. Innen egyre meredekebb lett az utunk, majd árkon-bokron keresztül hatolva, bokatörő köveken 1 km után elértük a Bán-hegy tetejét. A csúcskövet egy régi faépítmény maradványai boritják.
Itt nem nagyon volt alkalmas a terület antenna állítására, így a kicsit lejjebb elterülő rét szélére települtem.

Bár a túrázás alatt igen melegünk volt, fenn a hegyen a napsütés ellenére a 17 fokban majd megfagytunk. Az 5W-os TRX és a hétköznap déli időpont dacára, hála a 14-es delta loop-nak, a szükséges QSO szám összejött, Visszafelé az erdészeti utat nem találtuk meg, így toronyiránt menve egy idő után belefutottunk a zöld jelzésbe, és bár egy ideig bizonytalanok voltunk, hogy jó irányba megyünk-e, végül elértük a már jól ismert piros négyzet jelzést. Szerencsére, mert a panzióban már várt minket a jól megérdemelt szauna.