A Mecsek legmagasabb pontján

Bodnár Lajos, HA5AZC - 2020-09-20
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC

DD-001 - Zengő (Mecsek, 680 m ASL); QRA: JN96EE53, 4 pont, HAFF-024

Mivel a Mecsek hegység elég messze van a fővárostól, ezért úgy terveztük a párommal, hogy az általam még nem látogatott három Kelet-Mecseki csúcsot egy többnapos kirándulás keretében keressük fel. Hosszúhetény mellett, Kövestetőn foglaltam szállást. Amellett, hogy a szálló közelében is volt egy kilátó, ez a települési hely ideális volt az autó nélküli túrázáshoz.

A Zengő - a nagy turista forgalom ellenére - a legrosszabbul kitáblázott. Turistajelzések megvoltak, csak a táblák nem, hogy milyen irányba hová lehet eljutni és mennyi idő alatt. Ugyan még itthon megnéztem az tervezett útvonalat, de a k3-ra való letérést elvétettem. Így szép környezetben, de nem a legrövidebb úton - közel 3-órás gyaloglással - sikerült felérnem a csúcsra. Mondanom sem kell, hogy a tervezett aktiválási kezdési időt jócskán lekéstem, hi.
Ezen idő alatt ezt az egy táblát találtam, de ez sem a Zengőre vitt fel, hanem egy kegyhelyhez, illetve forráshoz vezetett le.
Vasárnap - és jó idő - lévén, a Zengő igen látogatott volt, mindenfelé találkoztunk túrázókkal. Amikor felértünk fogadott a meglepetés, hogy a csupasz GEO torony helyett egy - azt körülölelő - vasból készült új kilátótorony fogadott bennünket. A kilátót ez év június 29-én adták át.
Aktiválás előtt egy kis nézelődés - a tetőn 360 fokos körpanoráma. Itt tudtuk meg, hogy a hegyet 1600-ig el kell hagyni, mivel szeptember 1-30 között 1600 és reggel 0800 között a terület lezárva vadászat miatt. Na, gyorsan elő a felszerelést, település és rádiózás.
Úgy gondoltam, hogy vasárnap lévén nem lesz probléma az aktiválással, csak győzzem kezelni a pille-upot. Hát nem ez történt. Sok-sok CQ-zás eredményeként összesen 32 qso 7-10-14 MHz-en. Ebből 14MHz-en mindössze kettő, igaz az egyik DX (USA) volt. Emellett egy S2S volt. (Pedig a csúcs a Kelet-Mecsek Tájvédelmi Körzetben volt, így HAFF számmal is rendelkezett.)
Az új kilátóból így látszott a másnapi cél - DD-003, Hármas-hegy -, a tetején meteo radarral.
Természetesen a csúcson már megvolt a k3 jelzés, de most már csak azért sem azon jöttünk le. Egy elágazásnál letértünk a s3 jelzésre, amely bevezetett Hosszúhetény közepébe. (Ezen útról visszanézve a Zengő látképe.) Egyébként visszafelé az út nem tartott egy óra hosszat sem.

A szállodában volt egy kültéri medence, szép tiszta, működő vízforgatóval, és 16 fokos vízzel. Na ezt csak arra használtuk, hogy elfáradt lábainkat jól kiáztassuk. A következő meglepetés az volt, hogy az étkezdében csak mi voltunk ketten (és a recepciós / felszolgáló). Ilyen forgalom mellett nem igazán kellett figyelni a távolság tartásra és az egyéb COVID előírásokra, hi.