Csák-hegy, avagy ahol a madár se jár

Ferenczi Csaba, HA5BV - 2020-12-23
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5BV

KM-033 - Csák-hegy (Márianosztra, 378 m ASL); QRA: JN97KU35, 1 pont

Eredetileg Mátraszentistvánba akartunk menni, Ágasvárra, de a Sípark fehívását olvasva - a napok óta tartó köd tetemes zúzmarát képzett a fákon és életveszélyes az erdőben kirándulni a letörő ágak és a kidőlő fák miatt – egy közelebbi célt választottunk. Ez lett a Csák-hegy. Ha5OT 2015-ös beszámolóját olvasva úgy terveztük, hogy a Kossuth Lajos utcára merőleges Mária útról indulunk. A napok óta tartó eső miatt az út eléggé felázott, így örültünk, mikor beérve az erdőbe az erdei út már lényegesen járhatóbb volt. Az út elején találkoztunk egy kék kocka jellel, ami a Gyalográdiós térképen nem szerepelt. Nekünk egyébként is az ettől balra ágazó földúton kellett menni, így nem foglalkoztunk vele. A katlant elérve jött szembe a meredek, amit Ha5OT első próbálkozása alkalmával megmászott. Mi jobbra megkerülve, kicsit bokatörő részeken jutottunk fel a gerincre. A hegytetőn tökéletes panoráma volt. Bár az odafelé vezető úton köd volt, a tetőn szerencsére még a nap is kisütött.
A szokásos 14 MHz-es triple leg-et állítottuk fel. Jó terjedés volt, de viszonylag kevés állomás az FT891 30 Watt kimenő teljesítményének dacára. Még egy ZL1-es QSO is becsúszott a LOG-ba.
A bontás után a katlan jobb oldalán gondoltunk visszamenni. Itt az ösvény elég hamar elfogyott, viszont találtunk egy munkagépek által járt, nyakig sáros földutat, amin 1 km sártaposás következett. Egy idő után egy torlasz állta utunkat rajta táblával, amiből kiderült, hogy eddig bányaterületen és tilosban jártunk.
Mentünk tovább, amikor egy másik táblával találkoztunk, ami arról tudósított bennünket, hogy kőomlásos szakaszon vagyunk.
Végre elértünk egy jelzett utat, a már említett kék kockát, amiről még mindig nem tudtuk hová vezet, de elindultunk rajta. Mint utóbb kiderült, sajnos az ellenkező irányba, így egy jó nagy kerülőt téve jutottunk vissza a Márianosztrára, csak a másik végére.

De sebaj, aszfalton is kirándulás a kirándulás. Tanulság: ha rossz felé mész, legalább menj lassan.