A második, Galyatető. A harmadik a Kékestető.

Ugrai János, HA7NB - 2022-10-17
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA7NB


Érintett SOTA csúcsok:
  EM-002 - Galya-tető (Mátra, 964 m ASL); QRA: JN97WV99, 10 pont
  EM-001 - Kékes (Mátra, 1011 m ASL); QRA: KN07AU19, 10 pont, HAFF-031


A második aktiválásom helyszíne Galyatető volt. Sajnos a csúcs-követ nem sikerült megtalálni. Három alkalmazással + GPS is ugyanarra a pontra jelölt, de a távközlési torony és környéke körbe volt kerítve, így az applikációk által jelzett helyre nem tudtam bejutni. :-( Így kénytelen voltam a torony közelében egy rádiózásra alkalmas helyet keresni, és ott települtem. A technika: antenna, EFHW kb. 20m hosszú katonai huzalantenna + egy 1:49 UN/UN. 12m-es üvegbot tetejéről ferdén levezetett huzal ment a rádióhoz. A botot egy fához kötöztem. Rádió: Eagle SDR volt. Akku: 12Ah zselés. 3 db. S2S, és összesen 26 db QSO naplózva. Innen a Kékes-tető volt a következő cél. Itt kissé távolabb települtem a csúcs-kőtől, mivel a túrista forgalom folyamatos volt, és a fotózásokat sem szerettem volna elrontani jelenlétemmel. HI. Kicsit hátrább egy falatozó melletti kis padon találtam alkalmas helyet a rádiózásra. A felszerelés mint az előző. 4db. S2S és összesen 18 QSO született.


Egy alkalmas fa mellé kötözött 12m-es Spiderbesm bot, a tetejére kötött antenna huzallal.
A Galyatetői adótorony. A körbekerített terület miatt nem találtuk meg a térképek szerint jelölt csúcskövet.
Beírtam magam a SOTA clusterbe, majd kezdődött a forgalmazás.
A második helyszín a Kékestető volt. A könnyen megtalálható csúcskő. Állandó kísérőm és segítőmmel. Az XYL és én.
Itt egyedül a csúcson.(Mint a nagyok, végül aznap én is a "csúcson" hagytam abba. HI!) Előtérben a felszerelés, összecsomagolt állapotban a sokak által jól ismert "banyatankon". HI!
QSO-zás közben. Eagle SDR rádió, az akku, és a pad végéneél a balun.
A Kékestetői adótorony.


A segítségemre most is az XYL volt. A fotókat megpróbálom összeszedni és utólag feltölteni. Vy 73! János HA7NB/P


Utolsó módosítás: 2022-10-19 14:28