Ökör-hegy második próbálkozásra

Bodnár Lajos, HA5AZC - 2022-10-31
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC

EM-033 - Ökör-hegy (Borsodnádasd, 543 m ASL); QRA: KN08CC07, 2 pont, HAFF-044

Egy éve, szintén októberben, már próbálkoztam ezzel a csúccsal, csakhogy a szálloda, s benne az étterem csak reggel 9-kor nyitott. Így elég későre sikeredett az indulás. Tarnaleleszről indultam. Kb. három órát sétálgattam a hegyek között egy patakvölgyben, egy szép kis horgásztó mellett is elhaladtam a jelölt turistaúton. Szintemelkedés minimális volt. Mire eljutottam a keresett útelágazáshoz már elég késő rájt. Innen még megmászni a hegyet, rádiózni, majd visszatérni túl sok időt vett volna igénybe és mivel - október lévén - viszonylag korán sötétedett, inkább letettem az aktiválásról és visszaindultam a szállodába. Helyiek elmondása szerint, nem a turista úton, de lett volna egy sokkal rövidebb erdei út felfelé.)

Ezen tapasztalatokból kiindulva - és olvasva HA5LV és HA5MA beszámolóját - úgy döntöttem, hogy én is Borsodnádasból, a p- jelzésen haladva megyek fel. Vajdavár utca végén parkoltam le. Innen a csúcs légvonalban 5 km-re adódott. Az út első fele itt is kényelmes séta volt, majd beérve az erdőbe a lehullott levélszőnyeg így mutatott. Sűrűn nem volt felfestve a p- jelzés, többször is kellett mereszteni a szememet merre is menjünk tovább.
A táv kb 3/4-énél átváltottunk a k- jelzésre. Ez felvitt a tetőre, de a csúcs előtt elkenyarodott. Többször is volt erős kaptató, de az út jól járható volt (többnyire homokos).
Két óra alatt felértünk és pont a tetőn bele is botlottunk a csúcskőbe. Ez a kő egyben egy GEO-ládát is tartalmazott. (Belekukkantottam, két hete írtak bele utoljára.)
Ködös-párás időjárás volt, mint két nappal ezelőtt. De ha nincs köd, akkor sincs semmi kilátás a csúcsról. Viszonylag széles sávban könnyen ki tudtam húzni a dipólt. A csúcskőre kiraktam a felszerelést és én is leültem a csúcskő egyik oldallapjára. Így viszonylag kényelmesen tudtam rádiózni. (Nem úgy mint két nappal ezelőtt, hi.)
Jó volt a terjedés, és hétfő ellenére a chaserek aktivitása is jó volt: közel 100 perc alatt 94 QSO-t nyugtáztam, benne 3 S2S és 3 HA állomás (TNX!) Még maradtam volna, mivel a terület HAFF azonosítóval is rendelkezik, sőt még hívtak is többen, de egy balga WWFF állomás egyszerűen kisajátította a frekvenciát, lehetetlenné téve a további rádiózást.

Így hát bontottam, és ugyanazon az úton, mint felfelé megindultunk vissza. Lefelé bő másfél órát tartott a "séta". Visszafelé vettem észre, hogy ugyanabból az utcából indultam mint 9 éve Laci és Viktor. HA9PI, Feri antennarendszere jól mutatott a QTH-ján. Szemrevételezés után lóra helyett gépjárműre pattantunk és irány haza.