Csúcs támadás, Várhegy

Ugrai János, HA7NB - 2022-11-12
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA7NB

EM-018 - Várhegy (Felsőtárkány, 669 m ASL); QRA: KN07FX20, 4 pont, HAFF-002

A választás most a Felsőtárkány és Noszvaj közötti hegycsúcsra, a Várhegyre esett. A levegő most is kicsit párás volt időnként szűrt napsütéssel tarkítva. A hőmérséklet 14-15 C-fok környékén volt, kirándulásra pontosan megfelelő. Noszvaj felől indítottuk a támadást, bár a településről csak többszöri nekifutásra találtuk meg a helyes utat. A GPS (2db. is) sem egymással sem velem nem voltak összhangban. HI. Miután megtaláltuk a helyes utat, már a technika és én is "kibékültünk". Kis tanácskozás után úgy döntöttünk, hogy megpróbálunk felmenni a meglehetősen kátyús, vízmosásos erdei úton. Többször is szóba került, hogy nem biztos hogy ez volt a helyes döntés. Végül is kb. 20-25 perc alatt felértünk a közel 3Km-es úton a Várhegyi turista házhoz és fogadóhoz. A kocsit itt tettük le és a további utat gyalogosan folytattuk.

Pont az út "minőségét" nem lehet látni a képen. A kép készítésekor valószínű nem arra gondolt éppen a "költő" ahogyan szokták mondani. HI.
Feljebb érve már vastag avar lepelben lépkedtünk. A lassan közelgő tél előre jelzése.
A védett területet illetve a Nemzeti Park területét jelző táblák. HAFF-0002 Bükki NP. A háttérben a Turistaház és fogadó épülete látszik. Természetesen zárva. Közelebbről megszemlélve itt már éve óta nem fogadtak vendégeket. Jelen állapota szerint a jövője is kétséges.
Útba igazító táblák sokasága. A fogadóhoz kerékpár út is vezet. Kerékpárosokat nem, de cross motorosokat láttunk feljönni, meg persze néhány turistát is.
Egy "búcsú" fotó az autóról és irány a hegytető, ahol meg a "fotós" megfeledkezett a munkájáról és nem készültek képek vagy legalább is nem találtam sem a telefonban sem a fényképezőgépben. Majd egy másik alkalommal pótoljuk.

Technika: Antenna made by "Spiderbeam" Aerial-51 404-UL inverted "V" dipol, a közepe 12m magasan. Rádió Eagle SDR 10W, akku AL12/9 LiFEPO4. 14 MHz-en kezdtem. Kezdetben a görögök jöttek nagy térerővel, majd a lengyel amatőrök. Erősödő QSB majd lecsengő terjedés, eltüntek az állomások, meg persze én is a kis teljesítményemmel mások számára. Váltás 7 MHz-re itt jobbak voltak a körülmények. Kezdetben kisebb pile-up alakult ki majd csökkentek a partner állomások. Hosszabb hívások után is csak szállingóztak néha-néha. Bontás, pakolás és irány visszafelé. 35 QSO a végeredmény. Most csak Európai állomások jöttek vissza, F, I, IS0, D, SP, SV, OH, HA, OE, S5, YO, ON, G, OM, OK, 9A. Két YO álloás volt egy csúcsról S2S, illetve 3 WFF P2P. 73/44! HA7NB János