Tihany, Csúcs-hegy HA/KD-043

Ugrai János, HA7NB - 2024-05-16
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA7NB

KD-043 - Csúcs-hegy (Tihany, 232 m ASL); QRA: JN86WV27, 1 pont, HAFF-010

2024.05.16. Csütörtök. Reggeli után irány a Csúcs-hegy. Ez Tihany egyik része és ráadásul SOTA pont is. A félsziget nyugati oldalán fekvő Sajkod nevű település strandfürdő parkolóig mentünk autóval. Innen gyalogosan hátizsákkal támadtuk meg a célpontunkat. Az út közel fele jó minőségű úton mintegy 4-5m-re a Balaton vizétől vezetett, majd egy éles bal kanyar után kevésbé jó úton de már emelkedőn haladtunk tovább. Aztán ez is megszűnt, és valódi turistaúton kaptattunk felfelé. Az út utolsó valamivel több mint harmada már meglehetősen kaptatós volt. A tüdő hörgőcskék oxigén ellátása messze meghaladta a szokásos napi átlag adagot. Kissé zihálva de szerencsésen felértünk a csúcsra. Felérvén szembesültem, hogy jó döntést hoztam hogy nem a JPC-12 antennát hoztam magammal. Ugyanis a sziklás köves terepen nem tudtam volna leszúrni a tartó tüskét sehova. A választás most a 7m-es kompozit botra és a végén táplált 20.5m-es antennára esett. A rádió X6100, a táp zselés akku 12V/13Ah. A rádió a benne levő tuner miatt került a hátizsákba, súlycsökkentés miatt. A súlycsökkentés annyira sikerült, hogy az üvegbotot rögzítő gumipókokat is a kocsiban felejtettem. Nem maradt más hátra egy a csúcson levő fához támasztottam a botot. A clusterbe beírtam magam majd hívogattam. Előtte végig néztem a sávokat, de alig volt hallható állomás. Aztán lassan lassan kezdtek csordogálni, úgy 10 percenként be- beesett egy-egy állomás. Majd hosszú ideig semmi. Ekkor megpróbáltam én keresgetni állomásokat és meghívni. És hogy mennyire változott a terjedés meg a QSB. Kb. 10 percen keresztül próbáltam meghívni egy francia (59+ osan jött) állomást sikertelenül. Majd kis idő elteltével gondoltam hogy még egyszer megpróbálom, és láss "csodát" elsőre visszajött és 59-et kaptam. Majd amikor közöltem, hogy QRP vagyok nem akarta elhinni. Egy szóval, várakozáson aluli volt az eredmény. 7 megán néhány magyar állomással is sikerült összeköttetést létesíteni. Egy-két kivétellel mindenki harmat gyenge jelet produkált.

A csúcskövön ülve. Gyenge terjedés, lassan "csordogálnak" az állomások.
A EFHW 20.5m-es antenna inverted "V" formában telepítve.
A betáplálási pont, egy 49:1 UNUN.
A Csúcs-hegy
Útbaigazító tábla.
Kilátás a Balatonra.
Út a csúcs felé, háttérben a Balaton.
A rádió: Xiegu X6100, power: 10W ssb, akku 12V/13Ah zselés.

Pakolás következett. Mondtam az XYL-nek mikor kérdezte, hogy megyünk? Igen tudod a "csúcson" kell abbahagyni. Leballagtunk a csúcsról. Ez már könnyedebb és gyorsabb menetnek bizonyult. Közben felerősödött a szél és az eső is szemerkélni kezdett. 73/44 János HA7NB/P