Ide jön a beszámoló címe

Bodnár Lajos, HA5AZC - 2024-10-18
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5AZC


Érintett SOTA csúcsok:
  EM-103 - Lipinye (Jósvafő, 485 m ASL); QRA: KN08HM01, 1 pont, HAFF-001


A túrázás 5. napján szintén csak a szomszéd faluba - Jósvafőre - mentem át. Az autót ugyanott, a Hucul lovarda mellett parkoltam le, mint pár nappal ezelőtt, csak most nem északi, hanem keleti irányba indultam el.


A reggeli páralecsapódás eredménye még javában látszott az árnyékos helyeken. A nap már felkelt és viszonylag hamar megszüntette a deresedést. Egyszemélyes vadcsapáson vagy emberi ösvényen mentem. (Ha nem látjátok a csapást a képen az nem a Ti hibátok, nem a szemetekkel van baj, hi.) Folyamatosan kellett kerülgetni a bozótokat, aljnövényzetet. Egyébként ez az úton láttam vagy 2-3 - valamikor felfestett - s- jelzést.
Szerencsére ez nem tartott hosszan, csak amíg felértem a település melletti dombra, majd az erdőben folytattam az utat, egészen addig, amíg el nem értem az országos k- jelzést.
Ezen is mentem kb. 2 km-t. Többször is találkoztam ilyen részletes turista útjelző táblával. Sokkal okosabb nem tettem tőle, de kicsit elvette a kedvemet, hogy még "csak" ilyen keveset haladtam a cél felé, hi. Egy jobbra ívelő kanyarnál nagyjából egyenest letértem az útról egy ideig erdészeti úton haladtam, majd balra fel egyenesen a csúcs irányába.
Szerencsére az erdő jól járható volt, nem is volt túl meredek. A k- jelzéstől még mintegy másfél km után felértem a tetőre, ahol egy kis tisztás fogadott. Csúcskő nem.
Vagy jó volt a terjedés vagy csak a dipólt húztam ki "jó" irányba, de az aktiválás jól ment. Két óra hossza alatt 98 ök-t naplóztam 7-10-14 Mhz-en, köztük 4 S2S és 9 HA állomás. (TNX!)
Sajnos elkövettem egy hibát. Előző este, amikor beírtam magam a SOTA ALERT közé, véletlenül a 103 helyett 113-at írtam, (holott azon a csúcson 2 nappal korábban voltam.) Azon segítőkész OM-ek, akik viszont "szemmel" és nem "füllel" rádióznak, többször is beírták az EM-113-at a SOTA WATCH-ba. Ez okozott némi félreértést. (Elnézést kérek a hibáért! Adásnál én mindig a 103-at adtam és természetesen így (helyesen) lett feltöltve a SOTA adatbázisba is.


Bontás után durván ugyanazon az "úton" visszamentem a parkolóba. Légvonalban a távolság 4 km-t adott. A valóságban 6 km-t gyalogoltam mind oda, illetve vissza. Viszont fölfelé a durván 360 m-es szintkülönbséget 2,5 óra alatt tettem meg. Lefelé ennek a távnak a megtételéhez elég volt 1 ó 45 perc is.


Utolsó módosítás: 2024-10-25 07:46