Rádiózás a felhõk fölül

Ajánlott turistatérkép: 5. Börzsöny térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA4FY

KM-001 - Csóványos (Börzsöny, 938 m ASL); QRA: JN97LW37, 10 pont, HAFF-004

A cím természetesen egy kicsit túlzás, hisz csak az egész országot borító sûrû köd, és nem a felhõk fölül rádióztam, de az illuzíó tökéletes, bár ezt még induláskor nem tudtuk. Egyrészt már legalább tíz éve, hogy nem jártam a Börzsönyben, másrészt szinte az összes komolyan gyalográdiózó amatõrtárs aktivizálta már a KD-001-et, úgy gondoltam itt az ideje, hogy én is megpróbáljam.

Vonnattal és busszal mentünk Királyrétig, ahol a ködös, zúzmarás idõ nem sok jót igért. A képen a királyréti Várhegy.
Rövid bemelegítés és tájékozodás után az útiterv "B" változata mellett döntöttünk, azaz ittunk még egy pohár forralt bort és a Nagy-Hideg-hegyi síközpont kirándulóbuszával mentünk fel a turistaházig. Itt a lenti idõjárás teljes ellentéte, gyönyörû tiszta kék ég és verõfényes napsütés fogadott bennünket, úgyhogy rövid szedelõdzködés után neki is indultunk. A Gyuszi ('2VR) által emített sárnak nyomát sem találtuk, így jó tempóban haladtunk. Rövid fényképezkedés a Szabó-keresztnél.
Emlékmû.
Oda megyünk. A csóványosi betontorony a Szabó-kövektõl.
Kilátás észak felé az Égés-bércrõl.
Szabó-kövek.
Az igazi panoráma a toronyból tárult elénk. Tényleg, mint a repülõn a felhõk fölött. Körben mindenütt sûrû pára, csak a legmagasabb csúcsok látszanak ki. Kelet felé ennyi látszik a Mátrából.
Ott már van hó. A távolban az a fényes fehér folt a Magas-Tátra.
A képen állandó tettestársam, Péter, mint ellenszél. (ELLENtartja az antennát, hogy a SZÉL ne forgassa el), persze az igazi látványosság nem õ, hanem a ködbõl éppen csak kikandikáló Naszály csúcsa.
Fönt a toronyban igen erõs szél fújt, a szép napsütéses idõ ellenére elég hideg volt, ezért nem idõztünk túl sokat. Az aktiválás sikeres volt, alig 40 perc alatt 9 QSO jött össze, Tiszalúctól Kaposvárig, tnx mindenkinek. Lefelé a Foltán-kereszt felé indultunk vissza Királyrétre, ahogy haladtunk lefelé, úgy csökkent napsütés. A képen a Szén-patak völgye, és talán valahol a köd alatt, a távolban Királyrét is ott van.

Ott volt. A tervezett idõben szerencsésen leértünk. Nagyszerû nap volt. Én már lassan harminc éve túrázom, de ilyet csak nagyon ritkán láttam. kár lett volna otthon maradni.