Papodi aktiválás

Ajánlott turistatérkép: 2. Bakony Észak térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA2VR, ha2sg

KD-004 - Papod (Bakony, 644 m ASL); QRA: JN87WE23, 4 pont

Szombaton rövid aktiválásra a Papodot néztem ki, ahova velem jött HA2SG Pista is. A Hárskutat Lókúttal összekötõ út mellett vágtunk át az erdõn és kb. 400 m után értük el a Hárskútról induló piros jelzésû túrista utat. Az idõ kedvezett, a korábbi szél kisöpörte a ködöt, verõfényes tavaszi napsütésben tettük meg a csúcsig vezetõ utat. Sajnos, a fényképezõgép otthon maradt, így a mellékelt képek egy telefon korlátozott memóriáját tudták csak megtölteni.

Az út végig szépen járható, a kaptató az utolsó 300-400 m-en van. A csúcs maga kopasz, de a környezõ fák némileg eltakarják a közvetlen kilátást. A hevenyészve összeállított "árbócon" került elhelyezésre a 40m-es vertikális antenna. Rövid idõ alatt egészen sok állomás került a logba.
Pista felhozott a csúcsra (a szó szoros értelmében) egy darab antennát. Ez egy hosszabb yaginak a vége, amely éppen kéznél volt, amikor elindultunk. Ezzel próbálkoztunk 2m-en, ahol 4 összeköttetés sikeredett. Igaz, sokat nem vártunk, mert úgy terveztük, hogy 3 órára hazaérünk.
Nincs képA csúcson megkerestük a korábbi árbóc (HA2KSD versenyzett innen több évtizede 2m-en) beton talpának maradványait és visszaidéztük az akkori szép idõket. (HA1DTQ Gábor korábbi beszámolójában szereplõ kilátó vagy les maradványai az akkori vas torony talapzatának beton tömbjét takarják.) Heteket töltöttünk itt az URH hét eseményeihez igazodva, élesítettük a technikát.

A környezõ hegyekre szép kilátás nyílik a lefelé vezetõ úton. A csúcs ugyan tar, de a kilátást némileg zavarja a környezõ fák koronája. A kellemes kirándulás kiváló tavaszi idõvel társult. Kár lett volna kihagyni ezt a januári napot.