Villámgyors Papod

Ajánlott turistatérkép: 2. Bakony Észak térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA4FY

KD-004 - Papod (Bakony, 644 m ASL); QRA: JN87WE23, 4 pont

Reggel szemerkélõ esõre ébredtünk, de az összes elõrejelzés száraz idõt ígért, úgyhogy egy baráti családdal (gyerekestõl) nekivágtunk. A tervezett útvonal Hárskúttól Eplényig, és esetlegesen még az Ámos-hegy. Hárskútról enyhe szélben, idõnként elõbbukkanó napsütésben a piros jelzésen indultunk a Papod felé. A faluban a jelzés kiválóan követhetõ, de a falu szélétõl egészen a csúcsig jó ha egy-két helyen megtalálható. Decemberben HA4GGQ, Gábor barátommal ellenkezõ irányban tettük meg az utat, akkor a csúcsról a faluig "emlékezetbõl" mentünk, és nem tudtuk eldönteni, hogy a térképrõl mentünk le, vagy ilyen rossz a jelzés. Most jó elõre beetettem a térkép alapján a "tamagocsiba" a tervezett utat, úgyhogy vagy a térkép nem jó, vagy tényleg nincs jelzés.

Útban fölfelé. A beszámolóban látható képek dokumentumértékét az adja, hogy az összeset a nem egészen 9 éves 2nd. op. Janó készítette, úgyhogy a minõséget ne nagyon kérjétek számon.
Közben a folyamatos erõsödés után, fent a csúcson szinte viharos, metszõen hideg északnyugati szél fogadott bennünket, úgyhogy miközben én nekikezdtem telepíteni a berendezést, a társaság kicsit tovább ment, hogy a csúcs alatt kissé szélárnyékosabb helyet találjon.
A csúcs egy kicsit lentebbrõl. Alig kezdtem el a forgalmazást, amikor a segédoperátor enyhén pityeregve jött oda megkérdezni: "Apa, hány összeköttetésed van, mert nagyon fázom?". Így aztán nyolc (!) perc elteltével, a hatodik QSO (TNX mindenkinek) után, mikor a második vacogós CQ-ra sem érkezett válasz, gyorsan lebontottam és elindultunk tovább.
Ez lenne a kilátás. A felhõk azért szépek...

Nem egy nagy durranás ez a Papod. Rádiózni kiváló, de ilyen hideg, szeles idõben kifelezetten ellenszenves. Eplénybe érve természetesen véget vetettünk a mulatságnak, és a társaság egyhangúlag megszavazta, hogy a környékbeli csúcsok felfedezését a tavaszi, barátságosabb idõre halsztjuk.