Séta a Gerecsében

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HG2ECZ, HG7WFM

KD-012 - Gorba-tető (Tardos, 505 m ASL); QRA: JN97FP18, 2 pont, HAFF-017
  KD-008 - Öreg Kovács (Gerecse, 554 m ASL); QRA: JN97FP04, 2 pont, HAFF-017

Bár a családomnak most igen nagy szüksége van rám, azért a kis lábmozgatás igencsak rámfér. Ezért amikor említette HG7WFM Peti, hogy megy a Gerecsébe aktiválni, úgy döntöttem, vele tartok - ha otthon nem jön közbe semmi váratlan dolog a gyerekkel.

„Edzõtúrának” szántuk a kimozdulásunkat, így egy kihívásokkal teli útvonalat választottunk a Gorbára. Az Agostyáni arborétum és az elágazás közt félúton megy be egy földút, és arról amit a sziklafal elfogyott, nekivágtunk a meredeknek.
Izgalmas és igazi edzõterep volt.
A csúcsról már HA9MCQ Pista beszámolójában olvashattunk. Sajnos a QSO-kkal nem volt szerencsénk, ez a szombat munkanap volt, de azért a szükséges QSO szám összejött...
A Gorbától délre, 25 méterrel mélyebben fekszik egy igen kellemes mezõ. Ez elnyerte a tetszésemet. Mind a nyugalma mind pedig a természetes szépsége és érintetlensége.
Innen már látszott igen tisztán látszott a következõ csúcs, a KD-008 Öreg-Kovács hegy, amelyet úgy gondoltunk, hogy toronyiránt közelítünk meg. Neki is vágtunk a kalandos útnak.
Lefelé a sziklafal keleti oldalán (toronyiránt menve) kerestünk lejáratot. Hasonlóan meredeket találtunk, majd egy 6-8 méteres mészkõfalhoz értünk, amit végülis még keletebbre sikerült ismét meredek lejtõre cserélnünk.
A terep nehézségére való tekintettel ajánlom inkább HA9MCQ Pista beszámolójában javasolt Tardosról való megközelítést, kivéve ha valaki nagyon a kihívásokra vágyik - mint jelen esetben mi.
Itt már közel vagyunk az Öreg-Kovács hegyen levõ toronyhoz. Csak 50 méter választ el.
Egy szimpatikus magasles van itt, amit nem lehetett kihagyni. Itt sem sikerült annyira sok QSO, látszott hogy ez a szombat munkanap. Egy apró, de fontos dolgot azért megtapasztaltam: ilyenkor is lehet napszúrást kapni. A nyári sapka vagy kalap viselése tûzõ napon elõnyös.
A nap vége: Vértesszõlõs, vasútállomás.

Összességében igen jól sikerült a túra. Azonban mint fentebb írtam, ha valaki a „normális keménységû” túrákat szereti, célszerû Tardosról megközelíteni ezt a csúcsot, illetve a csúcstól észak-nyugat felé elvileg megközelíthetõ egy kitaposott erdei kocsiút, amelyen keresztül délre tartva a baji vadászház mellett elhaladva sokkal egyszerûbben is megközelíthetõek ezek a csúcsok. Azonban aki izgalomra vágyik, az próbálkozhat szintén a toronyiránti megközelítéssel.