Zempléni túrák II. (Mocsárka-hegy)

ha2vr, HA2VR - 2007-04-29
Ajánlott turistatérkép: 34. Keszthelyi hegység térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA2VR

EM-016 - Mocsárka-hegy (Baskó, 682 m ASL); QRA: KN08QI03, 4 pont, (HAFF-047)

A második napi zempléni kirándulást a Mocsárka-hegyre terveztük. Mogyoróskáról szerettünk volna indulni és D felé megközelíteni a hegyet. Az esõ azonban átterveztette velünk a napot. Így indultunk el Baskóra autóval és közelítettük meg a hegyet a falu végébõl.

Jelzett út nem visz a faluból a hegyre, de szinte bármelyik úton elindulhatunk É felé. A csúcs irányába induló legközelebi utat érdemes választani, mert atlán az a legjobban járható. Ez az út az autóbusz megállójától NY-felé induló útról nyílik. Rajta végig eljuthatunk a csúcs alatt szinte körbe menõ erdészeti úthoz. Nincs más teendõnk, mint az elágazásokban balra tartani.
Errõl az útról szinte bárhol (a csúcstól légvonalban 300-400m távolságra) elindulhatunk felfelé, "toronyiránt". Igaz, más lehetõség nincs is. Kisebb-nagyon kövekkel teli hegyoldalban kell folytatnunk az utunkat meredeken felfelé.
A csúcson nincs kõ és kilátás sem.
Az aktiválás jól sikrült 40m-en, a kövek kifogástalan asztalt és széket képeztek számomra.
Visszaindulva egy másik úton jöttünk le, amely egy vízmosásnak tûnt, de aztán kiderült, hogy egy régóta nem használt útról van szó, amely egy elkerített részhez vezetett. Ezt leküzdve jutottunk vissza Baskóra. Az erdõbõl kiérve felejthetetlen látvány tárult elénk.

Nagyon kellemes kirándulást követõen zártuk a zempléni túránkat. Ide hamarosan ismét visszajövünk. Mindannyiunkat megragadott a Zemplén szépsége.