Csillogó Csillagó, fájós Gyugy-hát

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA4FY

DD-011 - Alman-tető (Kötcse, 316 m ASL); QRA: JN86WS55, 1 pont
  DD-014 - Gyugy-hát (Kőröshegy, 311 m ASL); QRA: JN86XT14, 1 pont

Miután az egész szombatot azzal töltöttem, hogy eléggé sikertelenül próbáltam antennát "faragni" a már majdnem üzemképes SOTA-QRP-RH righez, egy hirtelen ötlettel sarokba vágtam az egészet, és Peti barátomat magam mellé csábítva vasárnap reggel nekivágtunk egy dél-balatoni bicajtúrának. Mihály (7SZA) beszámolói alapján várható volt, hogy az aktiválás, csak URH-n, elõzetes levlistás bejelentés nélkül, nem lesz egyszerû mutatvány.

Szárszóról indulva az enyhén, de folyamatosan emelkedõ úton jó tempóban haladtunk Kötcséig. Itt egy alkalmasan megválasztott helyen megpihentünk, és "ráhangolódtunk" a csúcstámadásra. A faluból kivezetõ út igen meredeken emelkedik, alig másfél km alatt legyûri a majd' 200 m-es szintkülönbséget, de utána a csontkeményre száradt agyagos-löszös dûlõút már nem okozott gondot, így gond nélkül eljutottunk a dombtetõn álló toronyhoz.
Kilátás a toronyból a Balaton felé.
Rövid idõ alatt összeállítottam az állomást, bejelentkeztem a környékbeli átjátszókon, majd S21-en egy verseny kellõs közepébe csöppentem. Déli szomszédaink versenyeztek, így szempillantás alatt túl voltam a harmadik összeköttetésen (9A2UI, 9A1K, YU7W). A békesség kedvéért adtam sorszámot is, SOTA azonosítót is, sõt majd kontroll logot is küldök. A versenyláz csillapodtával négy "rendes" QSO is sikerült (tnx 3FBE, 2ESM, 2TS, 3FUD), így röpke fél óra alatt meglett az aktiválás.
A sikeren vérszemet kapva indultunk tovább észak felé, így jutottunk el az Alman-tetõre. A tetõn szép új kilátó, rajta felirat, miszerint ez Somogy-megye legmagasabb pontja. Valóban két méterrel magasabb, mint a Csillagó, úgyhogy lehet, hogy kicsit pontosítani kell a csúcslistát...
Megcsodáltuk a kilátást, majd indultunk tovább.
Sajnos ott ahol az Észak-Somogy turistatérkép szerint aszfaltnak, a Kerékpártúrák Magyarországon (és az 50 000-es topográfiai térkép) szerint jól járható földútnak kellene lennie csak bozótot és kerítést találtunk, így visszafordultunk, hogy az erdõ szélétõl improvizáljunk.
Oda azért nem megyünk vissza.
Végül az út talán még rövidebb is lett, mint az eredetileg tervezett, igaz, hogy a tûzõ nap és a meredek domboldalak eléggé lelassítottak bennünket, de végül csak átértünk Pusztaszemesre. Itt egy jó nagyot pihentünk, és meghallgattuk a helyiek útbaigazítását, mely szerint "Bálványosra jó út van, egy-két helyen még a biciklire is fel lehet ülni." Így is volt. Végül különösebb kaland nélkül, de idõben erõsen megcsúszva értünk fel a Gyugy-hátra.
A csúcskõ valahol ott bokrok között lehet, már nem volt kedvünk megkeresni, így ebben a kies útelágazásban állítottuk fel a QTH-t, bízva abban, hogy a sikeres aktiváláshoz nem fog hiányozni az a 3 m-es magasság. Nem is hiányzott - illetve mindegy volt. Hosszas próbálkozások következtek az összes létezõ szimplex és elérhetõ átjátszó frekvencián, eléggé mérsékelt sikerrel (Tnx 2ESM, 2TS, 3IJ). További negyven perc meddõ erõlködés után úgy döntöttem itt az ideje a "telefonos segítségnek". Szerencsére 4FC Tónit sikerült elszólítani vasárnap délutáni söre mellõl, így meglett az életmentõ negyedik QSO. A nagy örömködésre 3TBL is elõkerült így végül 5 QSO/ 2,5 óra tempóval zárult az aktiválás.

Innen már csak annyi maradt, hogy visszagurultunk a Balaton partjára, útközben megcsodálva az épülõ kõröshegyi völgyhidat. Eredetileg úgy terveztük, hogy Fehérvárig gurulunk, de az útkeresés, a hosszú pihenõ és a még hosszabb aktiválás miatt annyira kicsúsztunk az idõbõl, hogy Földvártól inkább a vonatot választottuk. Jó kis túra, a Csillagó és az Alman-tetõ nagyon szép, de a Gyugy-hátra csak akkor érdemes felmenni, ha útba esik.