A börzsönyi kék nyomában

Ajánlott turistatérkép: 5. Börzsöny térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA5CQZ

KM-024 - Nagy-Galla (Márianosztra, 479 m ASL); QRA: JN97JV99, 1 pont, HAFF-004

A Nyugat-Börzsöny egyik nem túl magas vulkáni kúpját vettük célba. A terv az volt, hogy a kék jelzésen megyünk. Onnan indulunk, ahol Szob és Márianosztra között keresztezi a mûutat (Ódamásd). Kisebb bizonytalankodás után sikerült a jelzésre rálelni és leparkolni.

A jelzés a mûútról ebbe a szögesdrótos kerítésbe és táblába fut bele. Láthatóan páran már átmásztak a kerítésen, mi ezzel nem próbálkoztunk.
Egy helybéli szerencsére eligazított, hogy itt menjünk be (a ház elõtt balra) és így megkerüljük a kerítést.
Kék jelzéssel alig-alig találkoztunk, de az erdei utat követve a Misa-réti patak völgyében gyorsan elértük a jó vízû Vasutas-forrást. Érdekesség, hogy a szárnyas kerék kiáll a tábla síkjából.
Igyekeztünk a kék jelzést követni, de legtöbbször csak a térkép és a megérzés segített. Az út sokáig a patak völgyében halad (szerencsére nem volt nagyon megáradva), majd kb. félúton egy erdei útra kiérve balra egyenesen célbaveszi a Nagy-Gallát. Nem sokkal a csúcs elõtt van ez az erdei kereszt.
A utolsó párszáz méter jó meredek, de a kilátás kárpótol. A bal szélen a Naszály, középen pedig a kõbánya a Csák-hegyet (KM-033) fogyasztja.
A dömösi Duna-kanyar.
Már lefelé jövet: mindenhonnan egy órára van ez a csúcs.
A csúcs a Galla-tisztásról...
és Szobról nézve. Nem lehet eltéveszteni jellegzetes alakját.
A visszaúton inkább valami rövidebb "az erdõn át" jellegû utat választottunk a kék jelzés helyett. A sárgával kihúzott erdei út pont a forráshoz vezetett vissza.

2 óra gyaloglás: 8 km és 300 m szint. 2 óra rádiózás 5 sávon, 15 QSO, 9 DXCC. 4 magyarul beszélõ állomás, mindegyik Laci. Ez egy ilyen nap volt HI-HI.