Páratlan tasszoszi kirándulás

ha2vr, HA2VR - 2007-10-29
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA2VR, HA6PS

A CQWW SSB és a HA QRP versenyre érkezett kis csapatunk a görögországi Tasszosz szigetére. Az elsõ versenyt követõen terveztem be a sziget legmagasabb csúcsának, az Ipsarionnak (vagy Ypsarion) - SV/MC-003 megmászását. Hosszas itthoni kutakodás után sikerült egy olyan térképet beszerezni, amely nagy segítséget nyújtott a gyaloglás során.

A sziget Maries nevû falucskája széléig vitt bennünket az autó, ahonnan ilyen szép, részben kocsival is járható úton indultunk el. Az uton itthoni értelemben vett túrista jelzést nem találtunk. 2 helyen volt útbaigazító tábla, amely az elágazásban mutatta az utat az Ipsarion felé.
E szép kis tó mellett haladtunk tovább.
A tasszoszi táj.
Az út mellett sok hegyi kecskével és legelészõ birkával találkoztunk.
Bõ 4 óra gyaloglást követõen jutottunk fel az 1204 m magas csúcsra. HA6PS éppen 20 m-en távírózik. A képen a jobb felsõ részen látható a csúcskõ. 14 MHz és 144 MHz adta az aktiváláshoz szükséges összeköttetéseket, a csúcs alatt lévõ fa pedig a kiváló rögzítési pontot a vertikális antennához.
A csúcs a helyiek szerint egy radarállomásnak adott volna otthont, amelyet nem építettek fel. Villamos vezeték egészen a csúcsig felmegy, de a trafóház "hallhatóan" nem volt üzemben.
A radarokból ennyi maradt.
Sajnos, a képeken is látható felhõs, esõs idõ miatt sietõsebben kellett visszaindulnunk.
Ha nem is a jég hátán, de a sziklában talált magának menedéket ez a fa.

Kár lett volna kihagyni ezt a páratlan kirándulást. Páratlan, mert 4 óra alatt jutottunk fel viszonylag jó tempójú gyaloglással, 3 órába telt a visszaút, ezalatt közel 35 km-t tettünk meg, lefelé pedig bõ 2 órán keresztül áztatott bennünket az esõ. 2m-en nagyon jó, 14 MHz-en pedig meglehetõsen jó (579) riportokkal nyugtázták erõfeszítéseinket. Este már sötétben tettük meg az utolsó órát. Köszönet HA5OV és HA6NL amatõrtársaknak, akik száraz ruhával együtt érkeztek meg értünk Mariesbe, a kiindulási ponthoz.