Ködös csúcsokon a Mátrában

EM-046 - Sár-hegy (Gyöngyös, 500 m ASL); QRA: JN97XT60, 2 pont
  EM-001 - Kékes (Mátra, 1011 m ASL); QRA: KN07AU19, 10 pont, HAFF-031
  EM-009 - Óvár (Pásztó, 753 m ASL); QRA: JN97VW70, 6 pont, HAFF-031

Na, meg az Ágasvár, EM-078, meg a Galyatetõ, EM-002, és levezetésül a Szilvás-kõ EM-022. Csak, mert nem fért a fenti felsorolásba. (Nyitni kellene még ablakokat, hátha szükséges...)

XYL és magam pénteken, 7-én csatlakoztunk HA1DTQ Gábor és XYL Liza mátrai túrájához egy hosszú hétvégére. Az elsõ közös csúcs aktiválásunk a Gyöngyös felett tornyosuló Sár-hegy volt. A köd ellopta a panorámát, ennyi, ami adatott. Háttérben a Sár-hegyi tornyok, balra a következõ csúcs, a Kékes.
A Kékest mintegy fél óra alatt aktiváltuk, de ezt az erõs szélben sokkal többnek éreztük. Igyekeztünk szállásunkra, a Hanga vendégházba, mely kipróbált bázisunk, ajánljuk mindenkinek. http://www.hanga.cwe.hu/
Szombat reggel korán indultunk, mert aznapra három csúcsot vettünk tervbe. Az elsõ kettõt, Óvárt és Ágasvárt Mártakeresztesrõl való kiindulással cserkésztük be. A falu végérõl a Csörgõ patak völgyében indultunk, a Z kör jelzésen, de hamar átváltottunk a bronzkori földsánc vonalára.
A menet hosszabra sikerült, mint terveztük, de ne vágjuk a dolgok elébe...
Szitáló esõben, ködben haladtunk a cél felé. Gábor OM haladt elöl. A csúcs aktiválása jól sikerült, szinte körberádióztuk az országot, Mezõtúrtól Kõrishegyig. Óvár után megcéloztuk az Ágasvári turistaházat, egy kicsit rövidítettünk a csúcsról lefelé, de a végül Z o-be csatlakoztunk. XYL-ek a turistaházban várták meg, amíg mi a csúcsot aktiváltuk.
Ágasvárom már megváltozott a csapadék eddig tapasztalt halmazállapota, hó esegetett, viszont a köd olyan volt, mint a tejföl. Ennyi volt a kilátás, ami a hátunk mögött látszik.
A turistaházban vételeztünk egy bögre forró teát, aztán indultunk, mert +2 órára ígértük magunkat a következõ csúcsra, Galyatetõre. Na, ebbõl 2x2óra lett. A Vándor forrásnál letértünk a P jelzésrõl egy rendezettnek látszó erdészeti út kedvéért, ami aztán tévútnak bizonyult, viszont olyan sárban meneteltünk, hogy jobbnak láttuk betérni az erdõbe.
Végül ismét a Z körön találtuk magunkat, és megtaláltuk a gépkocsit. Voltak, akik vártak bennünket...(még reggel, de ide nem találtam újabb képet HI)
Elgurultunk Galyatetõre, de olyan sûrû ködben, hogy az orrunkig nem láttunk. Végül az is aktiváltatott. A kép korábban készült, az Ágasvár csúcsa alatt közvetlenül .
Vasárnap még útba ejtettük a Salgótarján közelében található Szilvás-kõ csúcsot. Itt csak a lesiklópályán kellett felmászni a csúcsra, ahol nem a köd miatt nem volt kilátás. Mellettünk a gondos kezek által szétdúlt HP (Háromszögelési Pont)jelének romjai.

A hétvége kb. 50 QSO-t hozott. Jó hírverésnek bizonyult az erõltetett menetben való aktiválás, mert sokan nem vesztették el a kedvüket, hogy figyeljenek bennünket. Köszönjük az ellenállomások aktivitását, legszívesebben mindenkinek külön-külön. HA6NN Bandi OM még az átjátszókon is hírünket keltette, Õ, és HA7JSF Laci OM három csúcson is létesitett összeköttetést velünk. Csúcs-csúcs QSO is volt Ágasváron HA4FY/P Jánossal aki a Kõrishegyen dolgozott.