Pécs felett - hóban

Ajánlott turistatérkép: 15. Mecsek térképe

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HG2ECZ, HG7WFM, HA5OT

DD-002 - Tubes (Mecsek, 611 m ASL); QRA: JN96CC46, 4 pont

Mint elõzõekben is írtam, az idei évem naptáras módszerrel készült. Azaz elõre tervezve van néhány nap, amikor megyek, legyen esõ, szél, fagy, stb. Mostanra az idõjárásra is tekintettel egy laza hegyet hagytam, amelyet tömegközlekedéssel is szépen meg lehet közelíteni.

A kora reggeli IC-vel mentünk Pécsre. A korai idõpont ellenére kellemes volt a hangulat. A képen HA5OT Ottó látható, aki az elsõ hegytetõrõl történõ forgalmazására utazott velünk.
A vasútállomástól készítettem ezt a fotót. A képen a Misina tetõ TV tornya és baloldalt a Tubes látható. Innen a 34-es és a 35-ös busz visz Dömörkapuig, nyári idõszakban a 35-ös felmegy a TV toronyhoz is.
Így most Dömörkaputól mentünk fel Misina tetõre a TV toronyhoz. Igen kellemes félórás séta volt a TV toronyig.
És felértünk.
Fennt vidám szánkózó gyerekekkel találkoztunk, közben Ottó fotózott.
No ez az az út, ahol nem jön fel télen a busz.
A Tubes felé találkoztunk turistákkal.
Ki kér hógólyót? Nagy volt a vidámság.
Kis-Tubes - egy szép kilátópont a városra. A Tubes-hegy felé menve érdemes kitérni ide is.
A Kis-Tubes kilátóján állva. Az idõ jó volt, itt nem volt hideg, azonban szépen havazott.
A mostani kilátás - kicsit ködös, de lehet sejteni, hogy szép idõben jó a kilátás.
Folytatva utunkat, elértük a Tubes-hegyet. A képen a kilátóval.
A kilátás persze nagyon szép lenne - ennek illusztrálására egy 2004 nyarán, egy esõ után készített képet mellékelek. Most azonban ködös idõ volt és hófúvás.
A Miután fennt a toronyban jól átfagytunk, gyorsan behajigáltunk mindent a hátizsákba (ahova a hódarát is befújta addigra a szél), majd indultunk lefelé.
Ilyen a TV torony a jeges aszfaltútról.
Lefelé nem az aszfaltúton mentünk, mert az nagy kerülõ, hanem azon a turistaúton, amely az állatkert bal oldalán ér le. Ezzel szépen el is értünk egy buszt az állatkertnél, majd a városban ebédeltünk, felszálltunk egy InterCity vonatra és kényelmesen hazajöttünk.

A Tubesrõl 2004-ben, a hazai SOTA mozgalom elõtt rádióztam. Már akkor megtetszett a Tubes, így igen jó érzés volt visszatérni ide. Összeköttetések terén is hozta a formáját. Ellenállomások most is voltak bõségesen. A legizgalmasabb 2 méteres összeköttetés most egy Belgrádtól délre levõ állomás volt, amely a 230 km-es távolsága ellenére a mûszer szerint 59-es, nagyon tiszta volt.
Talán egyetlen dolog, amire nem árt felkészülni: 2004-ben és most is QSO közben elõfordult, hogy délrõl nagy teljesítményû beszélgetõ állomás jelent meg az adott frekvencián mindenféle foglaltság-ellenõrzés nélkül.

Összességében nagyon tudom ajánlani mindenkinek ezt a QTH-t, és egyúttal a Misina-tetõn levõ TV tornyot is, ahol az étterem üveges része felett néhány lépcsõvel teljesen nyitott helyrõl létesíthetõ összeköttetés, miközben a család egyetlen szinttel lejjebb, az panoráma-étterem részben kényelmesen töltheti idejét.