Hívójelet bevezetõ pilisi túra

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA4BF

KM-005 - Dobogó-kő (Pilis, 700 m ASL); QRA: JN97KR72, 6 pont, HAFF-004
  KM-007 - Prédikálószék (Pilis, 640 m ASL); QRA: JN97LR07, 4 pont, HAFF-004

Mivel aug.17-tõl új (praktikusabb) hívójellel rendelkezem, így a kedzõ lépéseket egy SOTA aktiválással szerettem volna összekötni. Mint azt a levlistán is megírtam, az eredeti célpontunk a Csóványos lett volna ezen a napsütéses szép augusztusi ünnepnapon. Még szerencse, hogy a Nagyhideghegy-re menõ buszjárat illetékesét sikerült elérni és megtudni, hogy hiába ünnepnap, a buszjárat nem közlekedik. Gyors keresgélés után döntöttünk hû tettestársammal, hogy a Pilisben fogunk aktiválni két csúcsot is. Ekkor jött az 5let, Dobogó-kõ amely autóval is könnyedén elérhetõ és a Prédikálószék amely légvonalban nem tûnt messzi célpontnak.

A kocsit Dobogókõn hagytuk a sípálya közelében. Kerestünk egy nem túl alacsony, de nem is a kilátópontnál található nyugalmas helyet.
Innen aktiváltuk a Dobogó-kõ csúcsot 2m fm-en 6db, 70cm fm-en 1db, 20m ssb-n pedig 18db qso-val. Sajnos 2m ssb-n senki sem válaszolt a hívásra, de mint kiderült a sotawatch-ba írt egy 9A állomás, hogy forduljak arra :) (megjegyzem örül az aktivátor, ha bejelenteni tudja gprs-en)
A következõ csúcsnak kiszemelt pont a Prédikálószék volt. Gondoltuk 1,5 óra gyaloglással meglesz a le, majd a feljutás. Hát ez kicsit elhúzódott, 2.5 órába telt mire felértünk. A dobogókõi sípálya nem alkalmas arra, hogy az ember felpakolva legyalogoljon rajta, hogy pár száz métert spóroljon a km-007-re felfelé menet. Viszont a Prédikálószékre innen édemes vízmosásban felfelé elindulni (legalábbis abban amit mi találtunk) mert majdnem toronyiránt fel lehet jutni... (lefelé láttuk, hogy nagy szerencsénk volt, mert pár 10m-el odébb már nem tudtunk volna így felmenni)
Útközben viszont mi is találtunk vadmálna bokrokat :)
A kilátás itt még a Dobogó-kõinél is szebb volt. Szerencsére szép napos idõt fogtunk ki.
Egy padon és a hozzá tartozó asztalon alakítottam ki a harcálláspontot. Hétköznaphoz viszonyítva itt is gyorsan sikerült aktiválni a csúcsot 2m fm-en 2db, 2m ssb-n 1db, 20m ssb-n 13db, 10m ssb-n pedig 1db qso-val.

Sikerült kellemesen (nagyon) elfáradva ünnepelnünk. Bár URH szempontból egyik hely sem volt ideális a nagy lombkoronák miatt, azért nem jöttünk le üres kézzel egyik csúcsról sem.