2 nap 3 csúcs a Bakonyban

Benkõ Ferenc, HA4BF - 2008-10-18
A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA4BF

KD-010 - Üsti-hegy (Szentgál, 536 m ASL); QRA: JN87UC38, 2 pont
  KD-002 - Nagy-Som-hegy (Pénzesgyőr, 649 m ASL); QRA: JN87VG30, 4 pont, HAFF-029
  KD-004 - Papod (Bakony, 644 m ASL); QRA: JN87WE23, 4 pont

A hosszú hétvége elõttre egy héttel terveztük az aktív pihenésünket. Mivel a Szentgál-Kõlik barlangtúránk nem jött össze, így többet túráztunk.

Elsõ választásnak kijelölt csúcs az Üsti-hegy lett. A csúcs nem lopta a szívembe magát, de mint kiderült, van ennél rosszabbul kinézõ csúcs is a környéken. Szerencsére sok qso született 40 és 20m-en is. Sajnos a további 2m-es aktiválásokat is megpecsételte a yagin lébõ bnc dugó fém részének elhagyása a feljutás közben.
Gondolkoztunk, hogy a másik e-napra tervezett csúcs mi legyen. Gyõzött a pontvadászat :) A Nagy-Som-hegy megközelítése egy kicsit bonyolult. A csúcsra nem vezet túristaút vagy mi próbáltuk rossz irányból a feljutást. Pénzesgyõrt elhagyva a nagy kanyar környékén hagytuk az autót, a feljutás toronyiránt történt.
A csúcson iszonyú sok bogár (jól kapaszkodtak mindehova ahova tudtak) és nagy csalán várt. Az aktiválás során alig született pár qso 20 és 2m-en, mert az említett akadályok miatt nem volt kedvem a 40m-re méretezett antennát beüzemelni.
Itt látható a csúcskõ környéke :(
Másnap korán elindulva a Papod csúcsát válaszottuk. Szép idõben (jó hideg volt reggel) jól járható úton jutottunk fel Hárskútról a piros jelzés mentén.
Felérve egy nagy túrázó csoportot találtunk a csúcskõ maradványainál. Szerencsére épp készültek tovább. Kifeszítettem a 2 * 10m inV dipólt, learattam amit lehetett 40m-en...
Aztán jött a 4 * 5m-es huzal GP, a végén meg levezetésképp egy 10m-es qso és pár 2m-es. Ha nem hagyom el a 2m-es yagi bnc csatijának felét, répázhattam volna a 2m-es vasárnapi 9A / S5 versenyen is. Azért így is sikerült egy 9A állomás 5W kézivel FM-ben egy Nagoya 771-el...

Az összesítés: jólesõ fáradtság, kellemes túrák (leszámítva a rajzó bogarakat) és 85 qso. Köszönöm mindenkinek az összeköttetéseket. A log és a képek nagyobb méretben a HA4BF dx.hu oldalán (lesz)...