Dobogókõ és Prédikálószék

A túrában résztvevő rádióamatőrök: HA4GGQ, HA4FY

KM-005 - Dobogó-kő (Pilis, 700 m ASL); QRA: JN97KR72, 6 pont, HAFF-004
  KM-007 - Prédikálószék (Pilis, 640 m ASL); QRA: JN97LR07, 4 pont, HAFF-004

Korábban már jártunk itt HA4FY Jánossal két ízben is, de mivel én akkor még nem gyalográdióztam, ismét felkerestük a csúcsokat. Az eredeti terv az volt, hogy Dobogókõig kocsival megyünk, majd az autót otthagyva átmegyünk a Prédikálószékre, és aktiválás után vissza Dobogókõ, ismét rádiózás, és haza. A 13 órára meghirdetett HA DX verseny miatt borult a menetrend, és úgy döntöttünk, hogy Dobogókõt mindjárt aktiváljuk, és utána Prédikálószéket, így talán végzünk 13 óra elõtt, és utána már csak a séta marad vissza Dobogókõre.

Igyekeztünk napos helyet találni, de nem volt jó sem a Zsindelyes, sem a parkoló meletti büfé (pedig ellátás szempontjából ideális lett volna). Így a kilátóhoz települtünk.
Ekkor még ragyogóan sütött a nap és jól látszott a betervezett második ellenfél, a Prédikálószék is.
A völgyeket azonban még köd lepte, így a mélyebb tájakból nem látszott semmi.
Jó lett volna a padok közelébe települni, de ott nem fért el az árbóc, így csak egy keskeny korláton tudtunk kipakolni és dolgozni.
Elég nagy hó és fagy volt mindenütt, de a természet mindig produkál szép dolgokat.
Az összeköttetések gyorsan jöttek URH-n, HA4FY RH készüléke ismét rendetlenkedett, mire Õ nekilátott, nekem már 12 QSO-m volt. (nem így szokott lenni). Aztán János is belelendült, és hamar végeztünk. A sípálya meletti ösvényen ereszkedtünk le, tartva a meredek sípályától. Közben láttunk elszállni egy mûanyag szánkón próbálkozót. Sokat repült és sokat csúszott, ekkor tudtuk meg, hogy jól döntöttünk. A mûúton és a patakon átkelve elértük a piros jelzést, ezen csak pár száz métert mebtünk és áttértünk a Prédikálószék felé tartó erdei útra, amint a "Turistautak" is javasolt. Majd Piros háromszög, és már ott is voltunk. Elméletben ennyi, gyakorlatban egy kicsit nehezebb volt.
Itt már nem sütött a nap, így hûvösebb is volt. Felkerestem a közelben lévõ Geo-ládát is, amíg Jani kihuzingálta a sugárzóit. Itt is hamar végeztünk, külön köszönet HA9MCQ Pistának és HA7UL Ferinek, hogy megvárták míg kitelepülünk és így a két csúcs (KD-009, KM-014) is megvolt. Visszafelé a piros háromszög jelzésen mentünk egy darabig, majd mûúton a kékig és innen Dobogókõig.

Erre a napra ennyi elég is volt, benéztünk még a Zsindelyesbe, vártuk még HA5TI Istvánt, aki jelezte, hogy jön, nem nem hallottuk, így elindultunk haza. Jó kis testmozgás volt, sok jó QSO-val.